سرور مجازی
رمز ارز

توکن‌سوزی مشکوک نیم میلیارد دلاری بایننس؛ این صرافی در حال دستکاری بازار است؟

توکن‌سوزی مشکوک نیم میلیارد دلاری بایننس؛ این صرافی در حال دستکاری بازار است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس، یکی از صرافی‌های پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال، در اقدامی شگفت‌انگیز، ارزش خیره‌کننده ۵۲۴ میلیون دلار از ارز دیجیتال BETH را سوزاند. این اقدام حتی کارشناسان صنعت نیز متحیر کرده و همه به دنبال انگیزه این صرافی هستند.

طبق گزارش‌ها، در آخر هفته، بایننس بیش از نیم میلیارد دلار BETH، یک دارایی دیجیتالی مرتبط با زنجیره بیکن اتریوم را ایجاد کرد. نکته جالب این است که این رقم، تقریباً ۵۰ درصد از کل BETH موجود را تشکیل می‌دهد. با این حال، هیچ فعالیت یا توکن‌سوزی قابل‌توجهی در بلاکچین مشاهده نشد که بتواند ضرب این تعداد BETH را توجیه کند.

اقدامات غیرمنتظره بایننس به همین‌جا ختم نشد و این صرافی، دو روز پس از ضرب مرموزانه این توکن‌ها، کل ۵۲۴ میلیون دلار BETH را سوزاند. اما چرا؟ باید بگوییم که برای این پرسش هم جوابی وجود ندارد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

توکن‌های BETH و WBETH ابزارهای مالی پیچیده‌ای هستند که حتی فعالان باتجربه بازار نیز قادر به درک کامل آنها نیستند. در اصل، آنها نسخه‌های رپدشده اتریوم هستند که امکان نقدینگی بیشتر و تجارت آسان‌تر را فراهم می‌کنند. اما علت اینکه چرا بایننس چنین مقدار هنگفتی از BETH را ضرب می‌کند و بلافاصله از بین می‌برد، ناشناخته باقی مانده است.

یک نظریه این است که این اقدام بایننس ممکن است یک حرکت استراتژیک برای دستکاری بازار یا تعدیل نقدینگی باشد. احتمال دیگر این است که بایننس در حال آزمایش محصولات یا خدمات مالی جدید است. به هر دلیلی، مقیاس بزرگ این عملیات سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند و این موضوع برای بایننس که این روزها مورد توجه نهادهای نظارتی است، خوب به نظر نمی‌رسد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا