سرور مجازی
رمز ارز

افزایش واریز توکن یونی سواپ به صرافی‌ها؛ شاهد ریزش قیمت UNI خواهیم بود؟

افزایش واریز توکن یونی سواپ به صرافی‌ها؛ شاهد ریزش قیمت UNI خواهیم بود؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI)، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز (DEX) برجسته به همین نام، در بازیابی قیمت خود در تمام ماه سپتامبر 2023 با چالش‌هایی مواجه شده است. در این مطلب رمزارز نیوز، به تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای و تاثیرات احتمالی آن بر روند فعلی قیمت یونی سواپ می‌پردازیم.

مبارزات یونی سواپ

تلاش‌های یونی سواپ برای بازیابی قیمت در سپتامبر با سطوح مقاومتی، به ‌ویژه در حدود سطح قیمتی 4.30 دلار مواجه شد. ثابت شده است که این سطح قیمتی، یک مانع قابل توجه برای رشد یونی سواپ است. از سوی دیگر، تقاضا برای شبکه یونی سواپ علائمی از کاهش را نشان داده و سؤالاتی را در مورد احتمال کاهش قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

کاهش تقاضای شبکه یونی سواپ از طریق داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط شرکت کریپتوکوانت (Cryptoquant) مشهود است. در 25 سپتامبر، تنها 3.9 میلیون توکن UNI در تراکنش‌های شبکه شرکت داشت که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه 67 درصدی در مقایسه با 11.5 میلیون توکن منتقل‌شده در 16 سپتامبر است.

شاخص توکن‌های منتقل‌شده (Tokens Transferred)، تعداد کل توکن‌های درگیر در تراکنش‌های شبکه را در طول یک دوره خاص دنبال می‌کند و کاهش آن، نشان‌دهنده کاهش تقاضا است.uniswap-holders-deposit-exchanges-

این کاهش در فعالیت شبکه می‌تواند به فشار نزولی بر قیمت یونی سواپ ادامه دهد؛ مگر اینکه روند صعودی قابل ‌توجهی در تقاضای شبکه، مشابه افزایش‌هایی که در 12 و 16 سپتامبر مشاهده شد، وجود داشته باشد.

واریز به صرافی‌ها و احساسات نزولی

اصلاح قیمتی یونی سواپ در ماه سپتامبر با افزایش واریز UNI به صرافی‌ها ارتباط نزدیکی دارد. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که در این ماه، جریان قابل توجهی از توکن‌های UNI به کیف‌پول‌های صرافی‌ها وجود داشته است.

به طور خاص، مجموع توکن‌های یونی سواپ نگهداری‌شده در کیف‌پول‌های صرافی‌ها از 45.3 میلیون توکن در پایان اوت، به 47.02 میلیون تا 26 سپتامبر افزایش یافت. این امر نشان‌دهنده جریان ورودی 1.7 میلیون توکن یونی سواپ به صرافی‌های مختلف رمزارزی است.uniswap-holders-deposit-exchanges-

افزایش ذخایر یک دارایی در صرافی‌ها اغلب به عنوان بازتابی از احساسات نزولی در بین سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود. اضافه شدن 7.3 میلیون دلار توکن یونی سواپ به صرافی‌ها، احتمال فروش قریب‌الوقوع و ریزش قیمت را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت یونی سواپ و کاهش احتمالی به 3 دلار

از منظر داده‌های درون زنجیره‌ای، از دست رفتن سطح حمایتی 4 دلاری می‌تواند باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال به سمت 3 دلار شود. داده‌های جهانی ورودی/خروجی پول حول قیمت (GIOM) نیز که توزیع قیمت خرید سرمایه‌گذاران فعلی یونی سواپ را تحلیل می‌کند، از این احتمال حمایت می‌کند.uniswap-holders-deposit-exchanges-

به عنوان مثال، 7240 آدرس، 19.6 میلیون توکن یونی سواپ را با حداقل قیمت 4.16 دلار خریداری کردند. اگر این سرمایه‌گذاران تصمیم به خرید بیشتر برای محافظت از موقعیت‌های معاملاتی خود بگیرند، این امر می‌تواند منجر به افزایش قیمت یونی سواپ شود. با این حال، اگر احساسات نزولی غالب شود، قیمت یونی سواپ در واقع می‌تواند تا 3 دلار کاهش یابد.

در یک روند صعودی، و در صورتی که قیمت به بالای 6 دلار برسد، گاوهای یونی سواپ می‌توانند دوباره اختیار روند را به دست بگیرند. با این حال، یک فشار فروش قابل توجه وجود دارد، که با 42300 آدرسی که دارای 69.1 میلیون توکن یونی سواپ با حداکثر قیمت 5.81 دلار هستند، مرتبط است. اگر ذخایر صرافی‌ها بالا باقی بماند و این دارندگان تصمیم به برداشت سود خود بگیرند، این عوامل می‌تواند منجر به بازگشت نزولی یونی سواپ شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا