سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/07/12

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تضعیف شده است قیمت طلا اوایل امروز به بالاترین رقم حدود 2 هفته گذشته رسید، اما احتمال انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو در آینده نزدیک سبب شد تا رشد قیمت فلز زرد فروکش کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز تا رقم 1765 دلار و 54 سنت بالا رفته بود، بعدا تعدیل شد و با تغییر جزئی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1761 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم برای تحویل در ماه دسامبر با 0.13 درصد رشد به 1760 دلار و 70 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز به پایین ترین رقم از 29 سپتامبر رسید و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

پارتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا گفت، فدرال رزرو ممکن است به رقم تورم هدف گذاری شده جهت افزایش نرخ بهره نزدیک شده باشد، اما دستیابی به هدف گذاری اشتغال یک سال یا بیشتر زمان خواهد برد.

لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند هم گفت، شروط فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره ممکن است تا پایان سال 2022 محقق شود. وی افزود، انتظار می رود نرخ بهره سال آینده کاهش یابد و به رقم مورد نظر بانک مرکزی آمریکا برسد.

در وضعیت تورمی طلا همواره محل امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما کاهش اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی با بالا برده نرخ بهره سبب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی می شود و این اقدامات به جذابیت بازار طلا نزد سرمایه گذاران لطمه می زند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.4 درصد کاهش به 986.54 تن رسید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا