سرور مجازی
اقتصادی

آیا مطالبات گندمکاران به طور کامل تسویه می‌شود؟

آیا مطالبات گندمکاران به طور کامل تسویه می‌شود؟

داوود منظور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گلستان اظهار کرد: تاکنون هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شد و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

وی بیان کرد: می‌توانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد کنیم اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم و امید است نتیجه این حمایت‌ها در دراز مدت علاوه بر رضایت بهره‌برداران، تامین کامل نیاز داخل باشد.

منظور افزود: وظیفه داریم همه توان و امکانات خود را برای خدمت به‌کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیازهای رو به‌ افزایش کشور نیست.

وی بیان کرد: یکی از کمبودهای مهم گلستان، کم‌آبی به‌خصوص در بخش خانگی و آشامیدنی است که تامین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد.
منظور گفت: بهره‌برداری از سد نرماب و اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن از جمله تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

معاون رییس جمهور افزود: علاوه بر همه این تلاش‌ها، صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود هم باید مورد توجه ساکنان گلستان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید روش‌های آبیاری قطره‌ای و مشابه کنار برود و با توجه به محدودیت آب به سراغ طرح‌های آبیاری سازگار با شرایط منطقه رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: عقب‌ماندگی گلستان در همه بخش‌ها از جمله آب و فاضلاب باید جبران شود و طرح‌های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل گردد.

۲۱۷۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا