سرور مجازی
اقتصادی

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

امیرمسعود عابدین: لکسس LX در بازار ایران، به‌ لطف استفاده از پلتفرم محبوب لندکروزر و انبوهی از امکانات رفاهی، به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس، قدرتمند، قابل اطمینان و فاخر شناخته شده و گل سرسبد خودروهای لکسس و تویوتا در ایران لقب می‌گیرد. با این‌حال وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی) موجب شد که LX۵۷۰ فقط در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به ایران وارد شود.

خودرویی که در بازار ایران موجود است، در واقع نسل سوم لکسس۵۷۰ LX بوده که با مدل فیس‌لیفت دوم طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به کشور وارد شد و جلوه‌ای جدید به کلاس آفرودرهای فول سایز ایران بخشید.

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

با اینکه پلتفرم این خودرو با تویوتا لندکروزر یکسان است، اما طراحی آن متمایزتر و لوکس‌تر از لندکروزر نشان داده می‌شود. نمای جلویی LX دقیقا مشابه زبان طراحی آن سال‌های لکسس بوده و عناصری مثل جلوپنجره رادیکالی شکل و کرومی، این موضوع را تایید می‌کنند.

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

به جز تغییر در گرافیک چراغ عقب و همچنین اضافه شدن ادوات کرومی، تغییر دیگری در نمای پشتی به چشم نمی‌خورد. نمای کناری این خودرو هم مشابه قسمت پشتی، تغییری آنچنانی را تجربه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

پنج محصول غافلگیرکننده بوگاتی برای سوپرپولدارها!/ عکس

هشدار به مالکین خودروهای هیوندای و کیا/ عکس

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

کابین LX همان عضلانی و یغور بودن لندکروزر را در کنار استفاده از ادوات ظریف و لوکس، ادامه می‌دهد. کیفیت بالای متریال استفاده شده در کابین حتی از عکس‌های آن هم قابل تشخیص است.

وجود نام لکسس به معنای این است که با خودرویی بسیار پرآپشن و غنی روبه‌رو هستیم.

کروز کنترل هوشمند، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، رادار نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، ترمزهای مالتی‌ترین، اتولایت، دی لایت، نور بالا اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، چراغ شوی، فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر و مموری، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ اسپیکر و هدفون وایرلس، نمایشگر ۸ اینچی به‌علاوه مانیتورهای عقب، دوربین‌های پشت و جانبی و ۳۶۰ درجه، دوربین جلو، ۱۲ عدد کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه، صندلی راننده با تنظیمات ۱۲ حالته برقی، صندلی سرنشین با تنظیم ۱۰ حالته برقی، صندلی‌های ردیف دوم با تنظیم برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و ردیف دوم، سردکن صندلی‌های جلو، صندوق برقی، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف، مموری آینه و… از شاخص‌ترین امکانات این شاسی بلند لوکس به شمار می‌روند.

با گران‌ترین شاسی‌ بلند فول سایز ایران آشنا شوید/عکس

پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر این خودرو قادر به تولید ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتون متر گشتاور است. یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل هوشمند با قفل مرکزی و محدودکننده لغزش، نیروی تولیدی را به سوی تمامی چرخ‌ها می‌رساند.

شتاب ۷.۵ ثانیه‌ای این خودرو با توجه به وزن ۲۶۸۰ کیلوگرمی خود، فوق‌العاده به نظر می‌رسد! حداکثر سرعت LX به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لکسس LX در حال حاضر با قیمت حدودا ۲۰ میلیاردی خود، لقب یکی از گران‌ترین SUVهای فول سایز ایران را یدک می‌کشد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا