سرور مجازی
اقتصادی

رییس سازمان برنامه و بودجه: پرواز یک کالای لوکس است/ منابع ارزی کشور محدود است

رییس سازمان برنامه و بودجه: پرواز یک کالای لوکس است/ منابع ارزی کشور محدود است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ادعای این‌که پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می‌کنند، گفت: ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای داخلی باعث هدررفت منابع ارزی کشور شده و برخلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

داوود منظور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز به شرکت‌های خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای داخلی برمی‌گشت، تصریح کرد: چندین ملاحظه است که باید مورد توجه قرار بگیرد. زمانی که ما به شرکت‌های خارجی مجوز می‌دهیم تا در مسیرهای داخلی پرواز برقرار کنند در واقع یک نوع واردات خدمات انجام می‌شود که قطعا در مقابل ارز دریافت می‌کند. اکنون منابع ارزی کشور محدود است و باید منابع ارزی به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند، کالاهایی مانند دارو.

وی در ادامه اظهار کرد: پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می‌کنند، ما نباید منابع ارزی کشور را که محدود است با گشاده‌دستی هزینه کنیم. از سوی دیگر هیچ کشوری آسمان خود را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌دهد. از این لحاظ ملاحظاتی وجود دارد. از طرفی دیگر ما اکنون یارانه سوخت به پروازهای داخلی می‌دهیم. وقتی یک شرکت خارجی می‌آید تفکیک بین یارانه سوختی که به پرواز داخلی داده می‌شود با پرواز خارجی سخت خواهد شد.

منظور گفت: اکنون می‌توانیم از شرکت‌های خارجی خرید کنیم یا از آن‌ها هواپیما اجاره کنیم، اما این‌که آن‌ها وارد مسیرهای هوایی کشور شوند برخلاف اصول متعدد قانون اساسی و استقلال کشور است.

۲۳۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا