سرور مجازی
اقتصادی

تصمیم مجلس برای بنزین/ دولت چه اختیاراتی برای بنزین دارد؟

تصمیم مجلس برای بنزین/ دولت چه اختیاراتی برای بنزین دارد؟

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و امروز وارد بررسی جزئیات لایحه شدند. لایحه دولت ۲۴ فصل و هر فصل یک جدول دارد که در آن جدول اتفاقاتی که در این پنج سال قرار است رخ دهد را بیان می‌کند. جداول یک تا شش جدول اصلی هستند.

در مورد بنزین نیز تصمیماتی اخذ شد؛ آن طور که محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم اعلام کرده به دولت این اجازه داده شد که با توجه به اینکه بعضی‌ها معتقدند این یارانه به خودرو داده می‌شود، اما بعضی‌ها خودرو ندارند و یارانه باید به شخص تخصیص یابد، اعلام کردیم دولت اجاره دارد، یارانه حامل‌های سوخت را به شخص دهد، اما بلافاصله گفتیم که نباید نرخ این بنزین یارانه‌ای تغییر کند و قیمت را ۳۰۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان قرار دادیم.

به گفته وی، به دولت اجازه داده شده تصمیم بگیرد که سهمیه به خودرو و یا به افراد اختصاص یابد و دوم این که میزان سهمیه ۶۰ لیتر ۱۰۰ لیتر یا ۳۰ لیتر باشد نیز جزو اختیارات دولت است. اما آن بنزینی که به عنوان یارانه‌ای به کارت ملی فرد یا برای خودرو واریز می‌شود، باید حفظ شود. حالا ممکن است شما بگویید که دولت در این پنج سال نمی‌تواند تغییر دهد؟ این برنامه پنج ساله است دولت می‌تواند لایحه بیاورد هر کدام از این بندها را در طول این پنج سال تغییر دهد اما تغییر آن سخت می شود آن وقت دیگر رأی دو سوم مجلس را می خواهد و اگر بخواهید بندهای برنامه را تغییر دهید باید دو سوم باشد پس اولین ویژگی ثبات اقتصادی است.

نمایندگان از روز گذشته سوم مهرماه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را شروع کردند و دو شیفت صبح و بعدازظهر به بررسی لایحه پرداختند.

سومین جلسه نمایندگان مجلس در نوبت صبح برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به پایان رسید که نمایندگان مجلس در این جلسه رسیدگی به ماده ۴ این لایحه را به پایان رساندند و بررسی ماده ۵ این لایحه را آغاز کردند.

٢٢٣٢٢٣

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا