سرور مجازی
اقتصادی

ماشین‌های چینی بی‌نظیری که در ایران نمی‌بینید/ عکس

ماشین‌های چینی بی‌نظیری که در ایران نمی‌بینید/ عکس

امیرمسعود عابدین: عملکرد ایمنی این واگن الکتریکی برابر با مدل لیفت بک ET۵ است که قبلاً آزمایش شده بود. بررسی ایمنی ET۵ لیفت بک را می‌توانید در مقاله «سورپرایز بزرگ خودروی چینی برای مشتریان؛ با این ترفند فروش بالاتر می‌رود؟» بخوانید.

نیو و برندهای معتبر دیگری مانند BYD، اکسپنگ و سری خودروهای آواتر و… از جمله خودروهایی هستند که متاسفانه در بازار ایران حضور ندارند. این برندهای معتبر چینی هدف بزرگتری مانند حضور در بازار اروپا و آمریکا را در سر دارند و ما باید همچنان با برندهای درجه ۲ و ۳ چینی، آن هم با قیمتی بالاتر سر کنیم.

شاید یکی از دلایل عدم حضور این خودروها در بازار ایران را بتوان علاوه‌بر بحث تحریم‌ها، مربوط به فناوری و تکنولوژی‌های پیشرفته این خودروها دانست؛ چرا که برخی فناوری‌ها مانند سنسور لیدار و یا دوربین‌های تابلوخوان و سیستم‌های کمک رانندگی ویژه و…، با استاندارهای کهنه جاده‌های ایران همخوانی ندارند.

ماشین‌های چینی که به ایران نمی‌آیند/ عکس

یورو انکپ یک مجموعه ارزیابی عملکرد ایمنی است که در سال ۱۹۹۶ شکل گرفت. امروزه، این مجموعه مشهورترین و معتبرترین ناظر ایمنی در جهان است. یورو انکپ شامل تست‌های ایمنی شدید برای سرنشینان بزرگسال، کودک، کاربران آسیب پذیر جاده و کمک‌های ایمنی است. ایمنی خودرو در هر یک از تست‌ها در مقیاسی از ۰% تا ۱۰۰% ارزیابی می‌شود. سپس این درصد به ستاره تبدیل می‌شود.

ماشین‌های چینی که به ایران نمی‌آیند/ عکس

Nio ET۵ در بین خودروهای آزمایش شده در سال ۲۰۲۳ به رتبه برتر ایمنی سرنشینان بزرگسال دست یافته است. در این رده، امتیاز ۹۶% را به دست آورد و از Nio EL۷ و لکسس RZ پیشی گرفت. ایمنی سرنشینان کودک ۸۵ درصد اعلام شده که کمی کمتر از نتیجه لکسوس RZ است. نمایندگان یورو انکپ خاطرنشان کردند که محفظه سرنشین ET۵ در تست تصادف از جلو ثابت ماند. محافظت از آدمک راننده برای تمام نواحی حیاتی بدن خوب بود.

بیشتر بخوانید:

  • سفر به فضا با مرسدس بنز لاکچری!/ عکس

  • طالبان سیمرغ را به جهان معرفی می‌کند/ رونمایی از ماشین ساخت افغانستان در قطر/ عکس

ماشین‌های چینی که به ایران نمی‌آیند/ عکس

در مجموع، نتیجه کلی نیو ET۵ عالی است. نیو ET۵ تورینگ بر روی پلت فرم NT۲ ایستاده است. پیشرانه این خودرو شامل دو موتور الکتریکی با قدرت کل ۴۹۰ اسب بخار می‌شود. نیو ET۵ دارای دو گزینه باتری ۷۵ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی است.

ET۵ تورینگ هنوز فروش خود را در اروپا آغاز نکرده است.

ماشین‌های چینی که به ایران نمی‌آیند/ عکس

خودروسازان‌ چینی را دیگر نمی‌توان مانند سال‌های گذشته پنداشت و باید با دیدی جدیدتر به آنها نگاه کرده و ملاک و معیارمان را باید فراتر از خودروهایی مانند تیگو ۸ و دیگنیتی و فیدلیتی و… تغییر بدهیم.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا