سرور مجازی
رمز ارز

افزایش معاملات شورت در بازار اتریوم؛ قیمت در آستانه آزمایش حمایت ۳هزار دلاری!

افزایش معاملات شورت در بازار اتریوم؛ قیمت در آستانه آزمایش حمایت ۳هزار دلاری!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، یک روز پس از تأیید صندوق‌های ETF اسپات آن توسط تنظیم‌کننده مالی هنگ‌کنگ، تحت فشار فروش شدید قرار گرفت. در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم در بازه حدود ۷.۵ درصد کاهش یافته و در آستانه آزمایش سطح حمایت ۳ هزار دلاری است.

تحلیل اخیر منتشر شده توسط کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital)، دو نکته کلیدی را در مورد احساسات کنونی پیرامون اتریوم برجسته می‌کند:

• شاخص ریسک معکوس (risk reversal) اتریوم منفی شده و اکنون به ۱۲- درصد رسیده است. این تغییر نشان‌دهنده سطح بالای اضطراب سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در رابطه با روند آتی قیمت ETH است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

• همچنین، در حال حاضر گامای (Gamma) اتریوم (شاخص اندازه‌گیری میزان تغییرات دلتا)، به ویژه در قراردادهای آپشن‌ تقریباً قدیمی، وضعیتی پر ریسک دارد. این موضوع نشان می‌دهد که هرگونه حرکت قابل‌توجه در قیمت ETH، چه صعودی و چه نزولی، به طور بالقوه می‌تواند به دلیل پویایی موجود بازار، تقویت شود.

این مشاهدات، موضع محتاطانه حاکم بر بازار اتریوم را تأیید می‌کند. با توجه به افزایش پوزیشن‌های شورت اتریوم، میزان بحث در مورد آن هم رو به افزایش بوده است. بر اساس داده‌های سنتیمنت (Santiment)، اتریوم در حال حاضر شاهد سریع‌ترین افزایش نرخ بحث و گفتگو (discussion rate) است.

طبق گزارش اخیر گری‌اسکیل ریسرچ (Grayscale Research)، اتریوم نسبت به بیت کوین، از زمان اوج بازار کریپتو در اواسط ماه مارس، تقریباً شش درصد عقب مانده است.

علاوه بر این، طی سه ماه گذشته، قیمت بیت کوین ۵۶ درصد افزایش یافته، در حالی که افزایش قیمت اتریوم تنها ۲۸ درصد بوده است. نسبت فعلی ETH/BTC در محدوده ۰.۰۴۸ بیت کوین، مشابه ماه می ۲۰۲۱، در نوسان است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در حال حاضر الگوی کنج نزولی را تشکیل داده است. شکست سطح بالایی الگو در ۳۷۵۰ دلار می‌تواند سیگنال خرید باشد.ethereum-shorts-on-the-rise-eth-price-tests-crucial-support-at-3000

از سوی دیگر، با توجه به رکود ادامه‌دار در بازار، قیمت اتریوم ممکن است سقوط خود را تا زیر سطح حیاتی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (SMA) در ۳۰۲۳ دلار ادامه دهد.

بسته شدن کندل زیر ۲۷۵۰ دلار، هرگونه چشم‌انداز خوش‌بینانه برای اتریوم را نقض خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا