سرور مجازی
رمز ارز

آغاز به کار ETFهای آتی اتریوم در بازار؛ اولین روز معاملاتی چگونه بود؟

آغاز به کار ETFهای آتی اتریوم در بازار؛ اولین روز معاملاتی چگونه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

راه‌اندازی ۹ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) جدید آتی اتریوم (ETH) در ۲ اکتبر، باعث ایجاد هیجانات زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال شده، اما سرمایه‌گذاری در آنها به میزان مورد انتظار نبوده است. از این ۹ صندوق، تنها پنج ETF به طور انحصاری قراردادهای آتی اتریوم را شامل می‌شود و چهار ETF دیگر، ترکیبی از قراردادهای آتی بیت کوین (BTC) و ETH را ارائه می‌دهند.
در روز اول، حجم معاملات هر ۹ ETF مجموعا کمتر از ۲ میلیون دلار بود، که یک رقم نسبتاً متوسط به حساب می‌آید. محبوب‌ترین ETF در میان ۹ ETF ذکرشده، BTF والکری (Valkyrie) شناخته شد، که هم معاملات آتی بیت کوین و هم اتریوم را دنبال می‌کند و حجم معاملات آن به ۸۸۲۰۰۰ دلار رسید. شایان ذکر است که BTF قبلاً به عنوان یک ETF آتی بیت کوین عمل می‌کرد، و اخیرا قراردادهای آتی اتریوم را نیز اضافه کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

برای مقایسه، حجم معاملات ETFهای اتریوم بسیار کمتر از ETF بیت کوین پروشیرز به نام BITO بود. بد نیست بدانید که BITO در اکتبر ۲۰۲۱ در بحبوحه بازار پررونق رمزارزها راه‌اندازی شد و در اولین روز خود شاهد حجم معاملات بیش از یک میلیارد دلار بود. اگرچه حجم معاملات ETFهای آتی اتریوم در مقایسه با ETFهای مالی سنتی کم بود، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، آن را قابل توجه دانست. وی خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران عموماً محصولات ETF اسپات را به محصولات سرمایه‌گذاری آتی ترجیح می‌دهند.
در همین حال، شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل، با مشارکت بورس NYSE Arca، درخواست تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم (ETHE) خود به یک ETF را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ارسال کرده است. ETHE در حال حاضر بزرگترین محصول سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم در سطح جهان است که نزدیک به ۵ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند.
مدیر‌عامل گری‌اسکیل، مایکل سوننشاین، معتقد است که این حرکت، گامی مهم برای آوردن اتریوم به محدوده نظارتی ایالات متحده خواهد بود. گری‌اسکیل همچنین منتظر تایید SEC برای تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین (GBTC) خود به یک ETF اسپات است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا