سرور مجازی
رمز ارز

۲۰ سال حبس در انتظار بزرگ‌ترین کلاهبردار تاریخ ارزهای دیجیتال!

۲۰ سال حبس در انتظار بزرگ‌ترین کلاهبردار تاریخ ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ۱۲ سپتامبر، یکی از بنیان‌گذاران کلیدی وان کوین (OneCoin) به دلیل طراحی یک کلاهبرداری بزرگ ارزهای دیجیتال که باعث کلاهبرداری ۴ میلیارد دلاری از میلیون‌ها سرمایه‌گذار در سراسر جهان شده بود، به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

کارل سباستین گرین‌وود، وان کوین را به عنوان جایگزینی قانونی برای بیت کوین به بازار عرضه کرد. با این حال، این پروژه از ابتدا بی‌ارزش بود. وان کوین هیچ کوینی استخراج نکرد، هیچ بلاکچینی نداشت و فقط ارزش‌گذاری‌های جعلی را اختراع کرد که فقط در طول زمان افزایش یافت (همه نشانه‌های کلاهبرداری). با این حال، گرین‌وود قربانیان را متقاعد کرده بود که وان کوین، بیت‌ کوین بعدی است.

به گفته دادستان ایالات متحده، گرین‌وود ساختار بازاریابی چندسطحی جهانی وان کوین را طراحی کرد و به اعضا برای ثبت‎نام قربانیان جدید پاداش داد. او تنها در دو سال، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کارمزد به دست آورد. گرین‌وود اولین بار در دسامبر ۲۰۲۲ به اتهامات کلاهبرداری و پولشویی اعتراف کرد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

با استناد به سوابق خود وان کوین، بین سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ و سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، این پروژه ۴٫۰۳۷ میلیارد یورو درآمد فروش داشت و ۲٫۷۳۵ میلیارد یورو سود کسب کرد. دادستان ایالات متحده این پروژه را «یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کلاهبرداری انجام‌شده» توصیف کرده است.

در همین حال، لازم به ذکر است که روجا ایگناتوا، یکی دیگر از بنیان‌گذاران کوین وان، هنوز فراری است. ایگناتوا که با نام مستعار «کریپتو کوئین» هم شناخته می‌شود و به عنوان چهره عمومی این پروژه عمل می‌‌کرد، در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه ایالات متحده او را به کلاهبرداری و پولشویی متهم کرد، ناپدید شد. البته اوایل سال جاری، شایعاتی مبنی بر کشته شدن ایگناتوا در یونان در پنج سال پیش هم منتشر شده بود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا