سرور مجازی
اخبار آی تی

گسترش همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با انجمن‌های علمی/تصویب ۱۹۰ انجمن علمی در وزارت بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی گروه پزشکی که با حضور جمعی از معاونین دانشگاه و دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت و تعدادی از مسئولین انجمن‌های علمی برگزار شد، با اشاره به حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضای هیات علمی برجسته این دانشگاه در انجمن‌های علمی کشور و وجود تفاهم‌نامه و اتاق‌های همکاری با کشورهای دیگر در معاونت بین‌الملل دانشگاه، تعامل و همکاری انجمن‌های علمی با دانشگاه را فرصتی برای هم افزایی و فعالیت اثربخش در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، روابط بین‌الملل، برگزاری همایش‌ها و … دانست.

وی با اعلام حمایت از حضور نخبگان دانشگاه در انجمن‌های علمی، تاکید کرد: انجمن‌های علمی مرجعی موثق برای آگاهی بخشی و آموزش به مردم هستند و می‌توانند با همکاری روابط عمومی و رسانه‌های گروهی، نقش مؤثری در ارتقای سواد سلامت مردم داشته باشند.
دکتر سید جلیل حسینی، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت نیز در این جلسه، با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری دانشگاه با انجمن‌های علمی گروه پزشکی تصریح کرد: دانشگاه فرصت‌های متعددی برای دسترسی انجمن‌های علمی به نهادهای بین المللی و افراد جامعه دارد که می‌تواند تسهیل کننده برگزاری رویدادهای علمی بین‌المللی و انجام کارهای کارشناسی برای ارتقای سلامت مردم شود.
تامین فضای فیزیکی و زیر ساخت‌های مناسب برای برخی انجمن‌های علمی نوپا از سوی دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی برای احصاء آمارهای به‌روز و واقعی از وضعیت سلامت جامعه در هر حوزه، تولید محتوای آموزشی تخصصی و عمومی، استفاده از ظرفیت شناسایی و معرفی نخبگان فعال در انجمن‌های علمی برای رفع نیازهای نیروی انسانی و تخصصی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها از مهمترین پیشنهادات مطرح شده از سوی حضار در این نشست بود.
در پایان با پیشنهاد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران مقرر شد که زمینه تدوین و انعقاد تفاهم‌نامه‌های رسمی همکاری با انجمن‌های علمی فعال فراهم شود.
به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، تاکنون حدود ۱۹۰ انجمن علمی در کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا