سرور مجازی
اخبار آی تی

روزنامه نزدیک به قالیباف: ادعاهای وزیر ارتباطات در مورد تقصیرات دولت قبل اعتبار ندارد

در ماه‌های اخیر، کیفیت اینترنت روز به روز بدتر شد و حالا هم وزارت ارتباطات گران شدن تعرفه تا سقف مصوبات قبلی را قانونی دانسته است؛ هر چند که تلاش کرده‌اند با اصرار بر افزایش کیفیت و وعده اهدای چند گیگ اینترنت رایگان یا نیم‌بها، سرپوشی بر این گرانی بگذارند. در این مدت یکی از دفاعیات ثابت مسئولان وزارت ارتباطات در مقابل انتقادها، انداختن توپ به زمین دولت قبل بود و کم‌کاری آن‌ها در توسعه زیرساخت‌ها را از دلایل مهم کاهش کیفیت و توجیهی برای افزایش تعرفه‌ها اعلام کردند؛ موضعی که تکرار آن بالاخره سکوت مسئولان سابق را شکست.
هزینه اینترنت 8.3 درصد درآمد ماهانه خانواده ها
یک ادعای موافقان گران‌شدن اینترنت، مقایسه قیمت آن با دیگر کشورهاست که به درستی هم نشان می‌دهد قیمت اینترنت ما نسبت به 78 کشور دیگر ارزان‌تر است؛ اما این همه ماجرا نیست و باید محاسبه کرد که هزینه‌های اینترنت چه سهمی از درآمدهای مردم است. روزنامه دنیای اقتصاد این مقایسه را انجام داده و خروجی‌اش این شده است که هزینه اینترنت ما، به طور متوسط 8.3 درصد درآمد ماهانه هر خانواده است. در حالی که در کشوری مانند امارات با گران‌ترین تعرفه بین 106 کشور مقایسه‌شده، هزینه اینترنت فقط 2.9 درصد درآمد خانواده‌هاست. جالب این‌که این هزینه در کشورهایی مانند آلمان، دانمارک، فرانسه، کره جنوبی، رومانی و روسیه زیر یک درصد درآمدهاست.
یک مسئول ارشد در دولت سابق: می خواهند گران کردن اینترنت را توجیه کنند
وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در مصاحبه‌های متعدد روزهای اخیر، دلایل خود را برای حمایت از درخواست اپراتورها و موافقت با افزایش تعرفه اینترنت مطرح کرده‌اند و البته تاکید داشته‌اند که باید با این افزایش تعرفه، کیفیت اینترنت هم بهتر شود، اما مسئولان ارشد در مسئولیت‌های مرتبط دولت سابق حرف دیگری دارند. یکی از آن‌ها که ترجیح می‌دهد نام اش در گزارش ما ذکر نشود، در این باره به خراسان می‌گوید: همکاران ما زحمات زیادی می‌کشند و در حال تلاش برای ارائه خدمات بهتر هستند؛ اما سوال این‌جاست که چطور در دولت قبل با افزایش شدید مصرف اینترنت به دلیل شیوع کرونا، با همین زیرساخت‌های موجود سرعت اینترنت مشکلی نداشت اما حالا که محدودیت‌های کرونا برداشته شده، مشکل سرعت داریم؟ او ادامه می‌دهد: «می‌گویند کیفیت اینترنت پایین آمده است و اگر گران نکنیم، کیفیت از این هم پایین‌تر خواهد آمد؛ اما مگر در دولت قبل در کنار مخالفت با گران شدن اینترنت، کیفیت ارتقا پیدا نکرد؟» حرف آخر او هم این است: «حرف‌ها و دلایلی که برخی دوستان برای گران کردن اینترنت می‌آورند، توجیه کردن ماجراست».
23302

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا