سرور مجازی
رمز ارز

نقش رول‌آپ‌ها در تحول مقیاس‌پذیری اتریوم، آیا آینده به شبکه‌های لایه دو تعلق دارد؟

نقش رول‌آپ‌ها در تحول مقیاس‌پذیری اتریوم، آیا آینده به شبکه‌های لایه دو تعلق دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه لایه 2 اتریوم (ETH) شاهد رشد قابل توجهی در سال 2023 بوده، که ناشی از افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری این شبکه است.

به گفته اریک اسمیت، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در 401 Financial، شبکه‌های لایه 2 شاهد افزایش خیره‌کننده در کارمزدهای شبکه بوده، که از صفر به 15 میلیون دلار در عرض تنها دو سال افزایش یافته است؛ حتی در دوره نزولی بازار که فعالیت درون زنجیره‌ای در سراسر بلاکچین‌های اصلی لایه 1 ثابت باقی مانده است.a-look-at-what-prompted-high-activity-on-ethereum-scaling-solutionsچالش‌های مقیاس‌پذیری اتریوم با راه‌حل‌های لایه 2 کاهش یافته است. این راه‌حل‌های لایه 2 برای رسیدگی به بخش قابل توجهی از تراکنش‌های کم‌ارزش طراحی شده‌اند، در حالی که عدم تمرکز را حفظ می‌کند.

قابل ذکر است، رول‌آپ‌ها (Roll-ups)، از جمله اپتیمیسم (Optimism)، آربیتروم (Arbitrum)، و بیس (Base) که اخیراً راه‌اندازی‌شده، نقشی اساسی در این انتقال ایفا کرده‌اند. این رول‌آپ‌ها با میانگین سهم تراکنش روزانه 67 درصدی در ماه سپتامبر، شاهد پذیرش قابل توجهی بوده‌اند. شایان ذکر است این رقم در سال گذشته تنها 16 درصد بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

بد نیست بدانید رول‌آپ، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که عملیات تراکنش‌ها را بیرون از بلاکچین اصلی اتریوم انجام می‌دهد. با این‌وجود، داده‌های مرتبط با تراکنش را به همان لایه ۱ ارسال می‌کند. با توجه‌ به اینکه داده‌های تراکنش در لایه ۱ هستند، شبکه‌ها با همان اقدامات امنیتی، به کاربران خدمات می‌دهند.

با نگاهی به آینده، به‌طور فزاینده‌ای محتمل است که اکثر فعالیت‌های درون زنجیره‌ای به لایه 2 منتقل شوند؛ به ‌ویژه با ارتقای آتی اتریوم به نام کانکون (EIP-4844)، که انتظار می‌رود هزینه‌های گس را کاهش و توان تراکنش را افزایش دهد.

این ارتقاء قرار است مقیاس‌پذیری رول‌آپ‌ها را بیشتر افزایش دهد و نقش آن‌ها را به‌عنوان یکی از اجزای حیاتی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری اتریوم تقویت کند. همان‌طور که اکوسیستم اتریوم به تکامل خود ادامه می‌دهد، را‌ه‌حل‌های لایه 2 آماده هستند تا نقشی اساسی در رسیدگی به نگرانی‌های مقیاس‌پذیری شبکه و تسهیل افزایش پذیرش و نوآوری ایفا کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا