سرور مجازی
رمز ارز

بیت کوین با عبور از طلا، به کمیاب‌ترین دارایی تاریخ تبدیل شد!

بیت کوین با عبور از طلا، به کمیاب‌ترین دارایی تاریخ تبدیل شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از هاوینگ اخیر، نرخ تورم بیت کوین رسما کمتر از طلا شد و این موضوع، بیت کوین را به کمیاب‌ترین دارایی تاریخ تبدیل کرد.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلسنود (Glassnode) در جدیدترین گزارش هفتگی خود، در مورد تاثیر آخرین هاوینگ بر ارزهای دیجیتال اطلاع‌رسانی کرد. هاوینگ یک رویداد دوره‌ای در بلاکچین بیت کوین است که طی آن، پاداش استخراج بلاک به نصف کاهش می‌یابد.

این رویداد تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد که آخرین مورد آن، چند روز پیش به وقوع پیوست. این چهارمین هاوینگ بیت کوین بود که در نتیجه آن، پاداش استخراج بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش یافت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

پاداش‌هایی که استخراج‌کنندگان برای حل بلاک‌های شبکه دریافت می‌کنند، انگیزه‌ای برای استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال است. یکی از ویژگی‌های شبکه این است که صرف نظر از شرایط مربوط به استخراج در هر زمان، پاداش‌های ثابتی ارائه می‌دهد.

این موضوع از طریق کدنویسی مفهوم «سختی استخراج» در شبکه امکان‌پذیر شده است. وقتی ماینرها قدرت محاسباتی بیشتری را استفاده می‌کنند، فرایند استخراج سریع‌تر شده و در زمان کمتر، بلاک‌های بیشتری تولید می‌شود.

از آنجایی که پاداش بلاک باید ثابت باشد، سختی شبکه افزایش داده خواهد شد تا سرعت ماینر‌ها کاهش یابد.

نتیجه این استراتژی این است که میزان انتشار بیت‌کوین‌های جدید بین رویداد‌های هاوینگ تقریبا ثابت است. نمودار زیر به وضوح این موضوع را نشان می‌دهد.bitcoin-inflation-rate-battle-gold-scarcest-asset

به طور مشابه، طی رویدادها‌ی هاوینگ، نرخ تورم نیز در کنار نرخ انتشار بیت کوین نصف می‌شود. طبیعتاً در پی جدیدترین هاوینگ نیز، این موضوع به وقوع پیوسته و بیت کوین بار دیگر شاهد کاهش نرخ تورم خود بوده است.

به لطف این موضوع، بیت کوین توانسته به نقطه عطف جدیدی در مقایسه با طلا دست یابد: برای اولین بار در تاریخ، نرخ انتشار ثابت بیت کوین (۰.۸۳ درصد) کمتر از طلا (حدود ۲.۳ درصد) شده است. در نمودار زیر، نرخ تورم بیت کوین و طلا طی سالیان گذشته مقایسه شده است.bitcoin-inflation-rate-battl

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا