سرور مجازی
رمز ارز

از کاهش ذخایر صرافی‌ها تا افت تولید ماینرها؛ بازار با کمبود بیت‌کوین مواجه است!

از کاهش ذخایر صرافی‌ها تا افت تولید ماینرها؛ بازار با کمبود بیت‌کوین مواجه است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داده‌های درون‌زنجیره‌ای حاکی از کاهش قابل‌توجه ورود بیت‌کوین به صرافی‌ها هستند که می‌تواند سیگنالی صعودی برای قیمت این ارز دیجیتال باشد.

در حال حاضر، این شاخص به ۲۰ هزار بیت کوین رسیده که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ است. این موضوع نشان می‌دهد تمایل دارندگان برای فروش بیت‌کوین کاهش یافته است.

شاخص «ورودی به صرافی» مقدار کل بیت‌کوین‌هایی را که سرمایه‌گذاران به کیف پول‌های متصل به صرافی‌های متمرکز منتقل می‌کنند، ردیابی می‌کند. زمانی که این رقم زیاد است، می‌تواند به معنای افزایش فروش بیت‌کوین باشد که در نتیجه، بر قیمت آن تاثیر نزولی می‌گذارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در مقابل، کاهش ورودی به صرافی‌ها نشان می‌دهد که تمایل به فروش کاهش یافته و با توجه به قوانین عرضه و تقاضا، این موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شود.bitcoin-supply-shock-exchange-inflow-lowest-2015

کاهش ورودی به صرافی‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. در چرخه‌های صعودی گذشته، صرافی‌ها نقش مهمی در بازار داشتند و حجم زیادی از بیت‌کوین را دریافت می‌کردند.

اما با ظهور روش‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، اهمیت صرافی‌ها کاهش یافته است.

در این میان، برخی از شرکت‌های استخراج بیت‌کوین نیز کاهش استخراج را گزارش کرده‌اند. Hut ۸، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت‌کوین در آمریکا، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس با کاهش ۳۶ درصدی در استخراج بیت‌کوین مواجه بوده است.

این کاهش تولید را می‌توان به عواملی مانند افزایش سختی استخراج و هزینه‌های بالای انرژی، نسبت داد.

طبق گزارش The Miner Mag، سایر شرکت‌های استخراج عمومی مانند بیت فارمز (Bitfarms)، چیپر (Cipher)، کلین‌اسپارک (CleanSpark)، کور ساینتیفیک (Core Scientific)، ریوت (Riot) و تراولف (Terawulf) نیز در ماه آوریل کاهش ۶ تا ۱۲ درصدی استخراج را گزارش کرده‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا