سرور مجازی
اقتصادی

گاز چه کسانی غیریارانه‌ای می‌شود؟

به گزارش دیتاسنتر من، گاز یارانه‌ای چه کسانی قطع می‌شود؟
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نفت گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، تعرفه گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد و به زودی این موضوع در هیئت دولت مطرح می‌شود.
او افزود: طی یک تا دو ماه آینده آیین‌نامه مربوط به تغییر تعرفه‌ها به دولت می‌آید تا برای مشترکان پرمصرف گاز رقم بخورد.
اوجی ادامه داد: از سال ۹۶ تا آذر پارسال هیچگونه افزایش قیمتی در تعرفه گاز اعمال نشده بود که برای مشترکان پرمصرف گاز، افزایش قیمت از آذر پارسال رقم خورد؛ در این مرحله، سه پله اول یعنی ۷۵ درصد از مشترکان که پرمصرف نبودند.
وی تصریح کرد:بیش از ۵۰ درصد مصرف را داشتند، هیچ تغییر قیمتی نداشتند، اما از پله چهارم، هر پله نسبت به پله قبلی ۴۰ درصد افزایش نرخ داشت.بخشی از این افزایش تعرفه‌ها را برای جلوگیری از تکانه‌های اقتصادی، به امسال منتقل کردیم.
طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، تعرفه گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد و به زودی این موضوع در هیئت دولت مطرح می‌شود تا به عنوان ابزاری برای کنترل شدت انرژی و بهینه مصرف کردن گاز استفاده شود.
طی یک تا دو ماه آینده آیین نامه مربوط به تغییر تعرفه‌ها به دولت می‌آید تا برای مشترکان پرمصرف گاز رقم بخورد.

اوجی درباره آخرین وضعیت طرح گاز محرومان گفت: طبق قانون بودجه پارسال و امسال، تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از گاز رایگان بهره‌مند شده‌اند و منتظر تکمیل آمار این دو نهاد هستیم تا برای مابقی این خانوار‌ها نیز اجرایی شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا