سرور مجازی
فضای مجازی

ایسوس B9450 یا ایسر Swift 7؛ انتخاب شما کدام لپ‌تاپ سبک است ؟؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در دنیای امروز و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، اکثر اطلاعات مربوط به‌کار افراد به‌صورت فایل‌های قابل حمل درآمده است. از این‌رو بسیاری از کاربران برای این‌که بتوانند اطلاعات خود را هرجایی که می‌روند به‌همراه داشته باشند و همچنین قابلیت ارائه سریع آن‌ها را نیز داشته باشند؛ نیاز به یک لپ‌تاپ سبک، قابل حمل و با کارآیی بالا خواهند داشت. هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، شاهد ارائه بیشتر لپ‌تاپ‌هایی با خصوصیات ذکر شده خواهیم بود. از این‌رو تولیدکنندگان لپ‌تاپ، سعی بر این داشته‌اند که لپ‌تاپ‌هایی با وزن بسیار کم نسبت به گذشته و همچنین ابعادی مناسب‌تر در کنار ویژگی‌ها و سخت‌افزار کاربردی ارائه کنند.
در این بین تولیدکنندگانی هم‌چون شرکت‌های ایسوس و ایسر نقش پر رنگ‌تری در تولید سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا در سال‌های اخیر و به‌خصوص سال 2021 ایفا کرده‌اند. لپ‌تاپ‌های تولید شده توسط این دو کمپانی قدیمی و پرطرفدار ویژگی‌های سبک وزن بودن و داشتن ابعاد مناسب برای حمل آسان‌تر و همچنین سخت‌افزاری نسبتا قدرتمند را به کاربران ارائه دهند.
از این‌رو ما در تیم هدیش قصد داریم، لپ‌های ایسوس B9450 و ایسر Swift 7 که سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا با نمایشگر 14 اینچی در سال 2021 شناخته شده‌اند را به شما معرفی و مختصرا آن‌ها را بررسی و مقایسه کنیم.

 

لپ‌تاپ سبک ایسوس B9450

لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B9450 در سپتامبر سال 2019 میلادی با وزن 870 گرم و ابعاد 320 × 203 × 14.9 میلی‌متری توسط کمپانی ایسوس به بازار عرضه شد. این لپ‌تاپ سبک وزن هنوز بعد از گذشت 2 سال لقب سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا در رتبه اول بین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی قرار دارد. طراحی کم‌نظیر و قابلیت حمل بسیار آسان آن به‌دلیل وزن کم و ابعاد مناسبی که دارد قطعا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید لپ‌تاپ باشد.
در بخش سخت‌افزاری با وجود این‌که با یک لپ‌تاپ بسیار باریک روبه‌رو هستیم، اما شاهد استفاده قدرتمند‌ترین و به‌روز قطعات سخت‌افزاری در لپ‌تاپ B9450 هستیم. این لپ‌تاپ جذاب در نسخه‌های مختلف سخت‌افزاری عرضه می‌شود که در اینجا شما براساس نیاز کاربری و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید لپ‌تاپ ایسوس مورد نظر خود پرداخت کنید، اقدام به خریداری آن نمایید.
 

پردازنده‌هایی که بر روی این دستگاه در نسخه‌های مختلف قرار می‌گیرند، پردازنده‌های نسل 10 اینتل هستند. پردازنده‌های اینتل Core i5 – 10210U و Core i7 – 10510U جزو جدیدترین پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت بزرگ Intel هستند که بر روی لپ‌تاپ ایسوس B9450 قرار می‌گیرند. با وجود چنین پردازنده‌هایی شما می‌توانید ویژگی‌های جذاب و به‌روزی هم‌چون بهره‌گیری از Wi-Fi 6.0 برای اتصال سریع‌تر و قدرتمندتر به شبکه بی‌سیم اینترنت دسترسی داشته باشید.
با وجود 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم در کنار حافظه داخلی SSD با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایتی و یا 1 ترابایتی دیگر نگرانی از بابت در اختیار داشتن حافظه رم برای بازکردن برنامه‌های مختلف و همچنین میزان حافظه کافی برای نصب کردن برنامه‌های خود نخواهید داشت. همچنین با وجود بهره‌مندی این لپ‌تاپ از حافظه PCIe SSD که قابلیت پشتیبانی از Raid 0 و Raid 1 را دارند علاوه‌بر سرعت قابل توجه برای انتقال اطلاعات، سرعت بوت‌آپ (بالا آمدن) سیستم‌عامل شما نیز چندین برابر خواهد شد.
همچنین، ایسوس یک جایگاه M.2 اضافی برای افزایش حافظه داخلی لپ‌تاپ ExpertBook B9450 در نظر گرفته که این امکان به‌شما داده شده‌است تا بتوانید حافظه داخلی دستگاه را تا 2 ترابایت نیز افزایش دهید و به میزان حافظه داخلی بیشتری برای ذخیره اطلاعات و نصب برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید.
B9450 از حافظه گرافیکی مجزا به‌دلیل طراحی بسیار باریکی که دارد بهره نمی‌برد که این یک امر طبیعی با توجه به تکنولوژی موجود بازار در این نوع لپ‌تاپ‌ها است. اما با وجود گرافیک داخلی Intel HD که بر روی مادربرد آن قرار گرفته می‌توانید بسیاری از کارهای خود را به‌راحتی پیش ببرید.
با وجود چنین طراحی باریکی، این لپ‌تاپ از یک پورت USB 3.1 Gen 2، یک پورت HDMI، یک پورت LAN RJ-45، یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری و یک پورت USB-C با پشتیبانی از ThunderBolt 3.0 که قابلیت اتصال لوازم جانبی و نمایشگرهای دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بهره می‌برد.
صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ B9450، اندازه 14 اینچی و مات دارد. این صفحه نمایش کیفیت FHD با پنل IPS را ارائه می‌دهد که حاشیه‌های 4 میلی‌متری و باریک آن که 94 درصد از بدنه لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند؛ تکمیل کننده طراحی کم‌نظیر آن هستند. در عین‌حال در این لپ‌تاپ شاهد ارائه یک نمایشگر دوم بر روی تاچ‌پد آن هستیم که کلیدهای حذف شده در سمت راست B9450 را که شامل اعداد، نمادهای ریاضی و دیگر کلیدهای کاربردی است را به‌صورت لمسی در اختیارتان قرار می‌دهد.
حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر کلیدهای جهت دار در سمت راست لپ‌تاپ نیز سرعت و دقت خوبی دارد و یک راه سریع‌تر و ایمن‌تر برای باز و بسته کردن قفل لپ‌تاپ را به‌شما ارائه می‌دهد.
B9450 به یک باتری لیتیوم‌پلمیری 66 وات‌ساعت مجهز شده که امکان استفاده نسبتا معمولی تا یک روز کامل را به‌شما می‌دهد. از طرفی با وجود قابلیت شارژ سریع در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ شما قادر خواهید بود لپ‌تاپ خود را در مدت زمان 39 دقیقه تا 60 درصد شارژ کنید.
با وجود چنین ویژگی‌های کاربردی و همچنین سخت‌افزار قدرتمند و قابلیت حمل آسان این لپ‌تاپ، قطعا خرید لپ‌تاپ ایسوس B9450 را به‌شما کاربرانی که به دنبال خرید یک لپ‌تاپ سبک وزن هستید پیشنهاد می‌کنیم.
 

لپ‌تاپ سبک ایسر Swift 7

لپ‌تاپ ایسر Swift 7 نیز در سال 2019 با عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ14 اینچی این شرکت معرفی و به‌بازار عرضه شد. این لپ‌تاپ با وجود گذشته حدودا 2 سال از اولین عرضه آن هنوز هم جزو سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا است. با وجود تنها 890 گرم وزن و ابعاد باریک 317.9 × 191.5 × 9.95 میلی‌متری به‌وضوح شاهد این خواهید بود که با یک لپ‌تاپ سبک و قابل حمل روبه‌رو هستید.
 

حاشیه‌های 3 میلی‌متری اطراف نمایشگر 14 اینچی ایسر Swift 7 باعث شده 92 درصد بدنه آن را در برگیرد و این لپ‌تاپ را به‌یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا تبدیل کند. صفحه نمایش Swift 7 پنل IPS با کیفیت FHD دارد و استاندارد محافظتی Gorilla Glass 6 مجهز شده‌است.
این لپ‌تاپ با یک پردازنده نسل 8 از اینتل عرضه می‌شود. این دستگاه به‌دلیل طراحی باریکی که دارد از فن داخلی بهره نمی‌برد. اما، پردازنده Core i7 -8500Y به‌کار رفته در Swift 7 به‌همراه تکنولوژی ارائه می‌شود که قابلیت این را دارد که دمای دستگاه را تا معقولی پایین نگه دارد و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.
16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، میزان فضای کافی برای باز کردن و همچنین نصب برنامه‌های کاربردی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.
وجود 2 پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2.0، ThunderBolt 3.0 و Display Port 1.2 با امکان انتقال اطلاعات شما تا سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه در کنار جک 3.5 میلی‌متری، درگاه‌های مورد نیاز شما در اختیارتان خواهد بود.
حسگر اثر انگشت با دقت و سرعت مناسب در کنار دکمه Escape قرار گرفته که قابلیت باز و بسته کردن قفل ویندوز در اسرع وقت را خواهید داشت. همچنین، وب‌کم این لپ‌تاپ با یک طراحی خاص و به‌صورت پا‌پ‌آپ در بالای کلید‌های F1 و F2 قرار گرفته است. با وجود تاچ‌پد عریض در نظر گرفته شده برای ایسر Swift 7 محدوده بیشتری برای کار با آن در اختیار خواهید داشت.
یک باتری 2770 میلی‌آمپر ساعتی نیز برای لپ‌تاپ Swift 7 در نظر گرفته شده که با استفاده نسبتا معمولی نصف روز را پاسخگوی نیازتان خواهد بود.
 

جمع‌بندی

هر دو لپ‌تاپ معرفی شده در این مطلب جزو سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا با سایز 14 اینچ هستند. در عین‌حال که سبک وزن هستند و قابلیت حمل آسانی دارند، سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های کاربردی فراوانی را نیز به‌شما ارائه می‌دهند.
با توجه به این‌که لپ‌تاپ ایسوس B9450 نسبت به لپ‌تاپ ایسر Swift 7 گزینه‌های بیشتری را در قسمت سخت‌افزاری در اختیارتان قرار می‌دهد و کمی هم سبک‌تر است، پیشنهاد ما به‌شما برای خرید یک لپ‌تاپ باریک، سبک و قابل حمل؛ لپ‌تاپ ایسوس B9450 است.
همچنین شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت و فروشگاه هدیش به تعداد بسیار زیادی از لپ‌تاپ‌ها با کاربری‌ها و قیمت‌های مختلف از برندهای معتبر هم‌چون ایسوس، ایسر، لنوو و … برای خرید دسترسی داشته باشید.
 
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا