سرور مجازی
روباتيك

آمریکا به دنبال استفاده از هزاران «ربات‌ جنگجو» است

آمریکا به دنبال استفاده از هزاران «ربات‌ جنگجو» است

کتلین هیکس، معاون وزیر دفاع ایالات متحده روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب تاکید کرد که «ضرورت نوآوری» در رقابت واشنگتن با چین امری حیاتی خواهد بود. او برتری چین در رقابت با آمریکا را برتری عددی از نظر در اختیار داشتن ناو، موشک‌ و جمعیت بیشتر دانست.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از یورونیوز، معاون وزیر دفاع آمریکا افزود که هدف کشورش آغاز استفاده از «سامانه‌های خودکار متراکم در سطح چند هزار و در زمینه‌های مخالف طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده» است.

کتلین هیکس توسل به سامانه‌های تسلیحاتی خودکار را کم‌هزینه‌تر خواند و گفت که آمریکا به این ترتیب سربازان کمتری را به خط مقدم نبردهای نظامی خواهد فرستاد. او همچنین از لزوم تغییر سریع نحوه نگاه به مناقشه‌های نظامی سخن گفت. 

استفاده گسترده از پهپادهای انتحاری در جنگ اوکراین طی ۱۸ ماه گذشته از نظر تحلیلگران امور دفاعی بیانگر تغییری اساسی در مناقشه‌های نظامی بود.

هرچند استقلال عملیاتی سامانه‌های نظامی طی سال‌های گذشته افزایش یافته است اما سخنان معاون وزیر دفاع آمریکا از برنامه‌ریزی واشنگتن برای استفاده گسترده از ربات‌های جنگجو حکایت دارد. 

سامانه تسلیحاتی خودکار از نظر پنتاگون رباتی خواهد بود که قادر به انجام عملیات پیچیده نظامی بدون دخالت انسان باشد. از سوی دیگر هزینه تولید این ربات‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که به خطر انداختن آن برای یک ماموریت نظامی مساله‌ساز نباشد و به این ترتیب امکان جایگزینی آن به طور گسترده و انبوه وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود که ارتش آمریکا به دنبال استفاده از این سامانه‌های تسلیحاتی خودکار در زمین، دریا، هوا و فضا باشد. 

با این حال یکی از نگرانی‌های جدی در مورد استفاده از ربات‌ها در میادین نبرد به رعایت مقررات جنگ بر می‌گردد. طرفداران استفاده از ربات‌ها معتقدند که امکان برنامه‌ریزی برای سامانه‌های تسلیحاتی خودکار وجود خواهد داشت و آنها حتی از سربازان هم بهتر از دستورها پیروی خواهند کرد.

در مقابل مخالفان استفاده از ربات‌ها در مناقشه‌های نظامی به عدم امکان پیش‌بینی همه سناریوهای محتمل در جنگ اشاره می‌کنند. به گفته آنها ربات‌ها ممکن است با درک اشتباه از دستور‌ها حملاتی ناخواسته انجام دهند و فاجعه بیافریند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا