سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

وزیر ارتباطات: بایستی افکار عمومی را برای اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات اقناع کرد

وزیر ارتباطات در جلسه تودیع و معارفه معاون و مشاور جدید خود اظهار داشت فناوری اطلاعات یک فناوری اجتماعی است و باید نگاه فرهنگی و رسانه‌ای با طرح‌های توسعه این حوزه آمیخته باشد. همچنین برای هر اقدام و عملی در این حوزه تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای الزامی است تا افکار عمومی را اقناع کند.

«عیسی زارع‌پور» در جلسه شورای معاونان، «علی‌اصغر انصاری» را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، و «مهدی سالم» را به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای معرفی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مجری و دبیر شورای راهبردی شبکه ملی اطلاعات و مشاور فرهنگی و رسانه‌ای خود با تکریم از «فرهاد معارفی»، معاون سابق برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، از وی خواست تجربیات و دانش خود را در این حوزه در اختیار همکاران وزارت ارتباطات قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باید مغز متفکر برای بخش ICT کشور باشد، افزود:

«تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این معاونت نه تنها در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات بلکه در بخش فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز باید تاثیرگذار باشد. این برنامه‌ها باید در مسیر اهداف کلان کشور که محور آن شبکه ملی اطلاعات است قرار گیرد.»

زارع‌پور با تاکید بر دست‌یابی به اهداف و راهبردهای این حوزه، گفت: «این معاونت باید چشم بیدار وزارت ارتباطات باشد و وضعیت ICT کشور را با شاخص‌های قابل سنجش، لحظه به لحظه رصد کند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتصاب «مهدی سالم» به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای گفت: «فناوری اطلاعات یک فناوری اجتماعی است و باید نگاه فرهنگی و رسانه‌ای با طرح‌های توسعه این حوزه آمیخته باشد. برای هر اقدام و عملی در این حوزه تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای الزامی است تا افکار عمومی را اقناع کند.»

بر اساس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان این جلسه وزیر ارتباطات از معارفی معاون سابق برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و کریمی مجری و دبیر سابق شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات تقدیر کرد. همچنین احکام انتصاب انصاری به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و همچنین مجری و دبیر شورای راهبردی شبکه ملی اطلاعات و حکم سالم مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات نیز اهدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا