سرور مجازی
فضای مجازی

گوگل مپ به دید همه‌جانبه‌ سه بعدی مجهز می‌شود

درحال‌حاضر اکثر افرادی که اپلیکیشن گوگل مپ را باز می‌کنند، مستقیماً مقصد موردنظرشان را با استفاده از نقشه‌ی دوبعدی قدیمی آن جست‌وجو می‌کنند؛ اما گوگل برنامه‌هایی برای غنی‌ترکردن تجربه‌ی اکتشاف جهان اطراف کاربران دارد. دیروز، گوگل بخشی از برنامه‌هایش را در رویداد Search On به‌نمایش گذاشت.

به نقل از THEVERGE، یکی از ایده‌های جدید گوگل قابلیتی موسوم به Immersive View یا دید همه‌جانبه است که ابتدا در رویداد I/O امسال به‌نمایش درآمد. قابلیت مذکور در ظاهر، نمایی سه‌بعدی از ناحیه یا مکانی را مثل قابلیت Flyover اپل مپ نمایش می‌دهد؛ ولی امکانات Immersive View به همین‌جا ختم نمی‌شود و امکان بررسی آب‌وهوا و ترافیک و حتی دیدن یکایک ساختمان‌ها را فراهم می‌کند.

در رویداد چهارشنبه، کریس فیلیپس، مدیرعامل و مسئول گوگل مپ، با استفاده از قابلیت جدید، تور هوایی از استادیوم بیسبال اوراکل پارک سانفرانسیسکو به‌نمایش گذاشت و با بزرگنمایی یکی از رستوران‌های اطراف، فضای داخلی آن را درمعرض دید همگان قرار داد.

به‌گفته‌ی گوگل، قابلیت Immersive View در ماه‌های آینده در لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو دردسترس قرار می‌گیرد. همچنین، گوگل به‌روزرسانی جدید قابلیت دید هوایی مکان‌های مهم را نمایش داد که اولین‌بار ماه جولای عرضه شده بود. در آن زمان فقط حدود ۱۰۰ مکان این قابلیت را داشتند که حالا به ۲۵۰ عدد افزایش یافته است.

یکی از امکانات جدیدی که به impressive Live View اضافه می‌شود، قابلیت نمایش اطلاعاتی مثل جهت حرکت روی صفحه‌ی دستگاه ازطریق دوربین گوشی و واقعیت افزوده است که شما را هرچه بهتر به سمت مقدصدتان راهنمایی می‌کند. قابلیت جدید امکان جست‌وجوی آسان‌تر ازطریق Live View را برای یافتن مکان‌هایی مثل خودپرداز و رستوران فراهم می‌کند و به‌زودی در لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو و توکیو عرضه می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید که چندان خیره‌کننده نیست، گزینه‌ای به نام neighborhood vibe است که به افراد کمک می‌کند از مکان‌های جالب و موردتوجه در همسایگی خود با برجسته‌کردن آن‌ها و نمایش اطلاعاتی مثل تصویر و نظرات بهتر آگاه شوند. طی ماه‌های آینده قابلیت گفته‌شده در تمام کشور‌ها برای اندروید و iOS دردسترس خواهد بود.

تمامی به‌روزرسانی‌های جدید به گوگل کمک می‌کنند رقابت موفق‌تری با اپل مپ داشته باشد که به‌تازگی ده‌سالگیش را جشن گرفت. اپل به‌طور مستمر قابلیت‌های جدیدی را به محصولش اضافه می‌کند و قابلیت Flyover آن نیز از زمان معرفی، عملکرد بهتری درمقایسه‌با دید هوایی گوگل داشته است. بااین‌حال، هنوز بسیاری از کاربران گوگل مپ را ترجیح می‌دهند و بی‌شک با ورود گوگل به صحنه‌ی عرضه‌ی نمای سه‌بعدی، افراد بیشتری جذب آن خواهند شد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا