سرور مجازی
فضای مجازی

شکایت شرکت آرم از کوالکام

به گزارش سایت رویترز، شرکت تراشه سازی آرم به دنبال دستوری است تا کوالکام را ملزم کند، طرح‌های توسعه یافته تحت مجوز‌های Nuvia با Arm را از بین ببرد.

کوالکام که سال گذشته شرکت پردازنده Nuvia را به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کرد، گفت:” آرم حق دخالت در نوآوری‌های کوالکام یا NUVIA را ندارد. آن چاپلین، مشاور عمومی کوالکام در بیانیه‌ای گفت: شکایت آرم این واقعیت را نادیده می‌گیرد که کوالکام دارای حقوق مجوز گسترده‌ای است که CPU‌های طراحی‌شده سفارشی خود را پوشش می‌دهد.

اگر تلاش آرم موفقیت آمیز باشد، اساسا یکی از بزرگترین خرید‌های استراتژیک کوالکام در سال‌های اخیر را از بین می‌برد. برخی از داخل کوالکام به طور خصوصی شکایت کرده اند که سرعت نوآوری Arm در حال کاهش است و باعث می‌شود تراشه‌های کوالکام از نظر عملکرد از پردازنده‌های اپل عقب بمانند.

کوالکام Nuvia را که توسط معماران تراشه‌های سابق اپل تأسیس شده بود، خریداری کرد تا تلاش‌های خود را برای ایجاد هسته‌های محاسباتی سفارشی که با طرح‌های استاندارد Arm متفاوت هستند، ادامه دهد. این هسته ها توسط رقبایی مانند طراح تراشه تایوان MediaTek استفاده می‌شود.

شرکت آرم از کوالکام شکایت کرد

کوالکام مدت کوتاهی پس از اینکه اپل اینتل را کنار گذاشت، شرکت Nuvia را خریداری کرد تا در لپتاب‌ها و مک بوک‌ها از تراشه‌های مبتنی بر فناوری Arm خود استفاده کند.

این اقدام اپل باعث تقویت فروش مک شد. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام گفت که می‌خواهد از طرح‌های مبتنی بر Arm Nuvia برای انجام همین کار برای بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز استفاده کند. Arm هنوز هم پول بیشتری به دست خواهد آورد، زیرا کوالکام برای هر تراشه‌ای که از فناوری خود استفاده می‌کند حق امتیازی به آن می‌پردازد اما ممکن است نرخ‌های حق امتیاز تحت قرارداد Nuvia با Arm کمتر باشد.


بیشتر بخوانید

  • اختلاس ۱۵۰ میلیون دلاری معاون کوالکام از این شرکت

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا