سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی عجیب یک نماینده مجلس درباره قیمت مسکن/ خانه بخریم یا نخریم؟

پیش‌بینی عجیب یک نماینده مجلس درباره قیمت مسکن/ خانه بخریم یا نخریم؟

اقبال شاکری در خصوص وضعیت بازار مسکن و ارزیابی از اقدامات دولت و مجلس در این زمینه، اظهار کرد: به‌نظرم بازار مسکن روبه به تعادل و بهتر شدن حرکت می‌کند. با اقدامات تنظیم‌گری وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظارت بر خانه‌های خالی، زمین‌های بایر، مشاوران املاک، سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های املاک و… به نظرم بازار مسکن به سمت تعادل می‌رود.

وی افزود: مقداری قیمت مسکن کاهش یافته است البته نه به اندازه‌ای که مدنظر است. اگر تامین مسکن به این برنامه‌ها اضافه شود که بخشی از آن به ساخت مسکن،‌ بافت فرسوده، پروژه‌های خودمالکی برمی‌گردد،‌ هم‌ترازی انجام شود به نظر می‌رسد بازار مسکن در آینده جهش قیمت نخواهد داشت.

وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره توسط مجلس، گفت: این قانون در رفت و برگشت با شورای نگهبان است که در آن یک سری قوانین تنظیم‌گری از جمله ثبت اطلاعات، ایجاد سکوهای اطلاعاتی و … پیش‌بینی شده که کنترل بازار مسکن را به‌دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص اعتبارزدایی از اسناد قولنامه‌ای مسکن و تاثیر بر بازار مسکن اضافه کرد: این کار ریسک را به‌طور کلی از بازار مسکن حذف می‌کند و مشتاقیم زودتر تصویب شود. الحمدلله با حمایت رهبر معظم انقلاب وقفه به‌وجود آمده نیز برطرف شده و به‌زودی برای اصلاحات به صحن علنی مجلس می‌آید.

شاکری بیان کرد: با این کار نه تنها برای بخش مسکن، در خصوص کسب و کارها ریسک سنگین بر بازار اقتصادی از جمله فروختن یک دارایی به چند نفر حذف می‌شود و این یکی از اقدامات بزرگ مجلس برای اطمینان خاطر به بازار مسکن است.

وی در خصوص عدم انتشار آمار تحولات بازار مسکن طی 10 ماه اخیر و تاثیر آن بر فعالیت سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش مسکن، اظهار کرد: احتمال دارد که آمار برای کار مدیریتی کاربرد داشته باشد، اما به نظرم در بازار کسب و کار تاثیری ندارد. انبوه‌سازان و سازندگان نیز می‌توانند از مراجع دیگر اطلاعات و آمار را دریافت کنند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا