سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تزریق دوز سوم واکسن کرونا اسپوتنیک V برای اولین بار در جهان در بحرین مجوز گرفت

طبق گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری دولتی بحرین، مقامات این کشور استفاده از دوز سوم واکسن اسپوتنیک V به عنوان دوز تقویتی را مجاز اعلام کرده‌اند تا برای اولین بار این واکسن روسی بتواند به چنین مجوزی دست یابد.

بحرین نخستین کشوری است که دوز سوم واکسن روسی اسپوتنیک V را به شهروندان خود تزریق می‌کند. طبق گزارش منتشر شده از منبع خبری مذکور، دوز سوم اسپوتنیک وی به تمام افراد بالای ۱۸ سال ۶ ماه پس از دریافت دوز دوم، تزریق می‌شود

واکسن اسپوتنیک V

علاوه بر بحرین، در امارات متحده عربی نیز تزریق دوز سوم واکسن کرونا آغاز شده و در این مرحله از واکسیناسیون در این کشور از واکسن فایزر استفاده شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در بخش بررسی وضعیت جهانی کرونا وبسایت رویترز، میزان شیوع کرونا در کشور کوچک بحرین در حال کاهش است و در حال حاضر میزان متوسط ابتلای روزانه کرونا در بحرین برابر ۹۵ مورد است که ۳ درصد میزان ابتلا در زمان پیک کووید-۱۹ در این کشور محسوب می‌شود.

تاکنون ۲۷۲,۷۰۹ مورد ابتلا و ۱,۳۸۸ مورد مرگ در بحرین گزارش شده. بحرین طبق گزارش بانک جهانی ۱.۷ میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون درحدود ۲.۷ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده که برای ایمن کردن ۷۶% از جمعیت آن کافیست.

با شیوع گونه دلتا در جهان و سرعت بالای سرایت آن میان افراد جامعه، کشورهای مختلفی به فکر تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندانشان هستند. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده با افزایش میزان تولید واکسن، کشورهای بیشتری به سمت سمتی حرکت کنند. البته در حال حاضر بسیاری از مردم در جهان به صورت کامل واکسینه نشده‌اند و برای مثال شاهد نرخ ۵ درصدی واکسیناسیون در کشورهای آفریقایی هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا