سرور مجازی
رمز ارز

خروج پول از صندوق‌های رمزارزی پس از ۷ هفته! علت تردید سرمایه‌گذاران چیست؟

خروج پول از صندوق‌های رمزارزی پس از ۷ هفته! علت تردید سرمایه‌گذاران چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از جذب و ورود سرمایه به بازار کریپتو برای هفت هفته متوالی، به ارزش ۱۲.۳ میلیارد دلار، شرایط این بازار نهایتا دچار تغییر شد. شرکت کوین‌شیرز (CoinShares) در آخرین گزارش خود از خروج تقریباً ۹۴۲ میلیون دلار سرمایه از این بازار خبر داده که اولین جریان خروجی پس از هفته‌ها ورود سرمایه محسوب می‌شود.

علاوه بر این، علی‌رغم اینکه حجم معاملات در طول هفته گذشته در سطح ۲۸ میلیارد دلار باقی مانده، همچنان کاهش قابل‌توجهی نسبت به هفته قبل داشته است.

به گفته جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شیرز، اصلاح اخیر بازار ارزهای دیجیتال منجر به کاهش ۱۰ میلیارد دلاری دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) صندوق‌ها شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

باترفیل خاطرنشان کرد:

بر این باوریم که اصلاح قیمت اخیر منجر به تردید سرمایه‌گذاران شده و در پی این تردید، جریان ورود سرمایه به صندوق‌های ETF کاهش یافته است.

نکته قابل توجه این است که تردید سرمایه‌گذاران تنها به ایالات متحده محدود نمی‌شود؛ زیرا کشورهایی مانند سوئد، سوئیس، هنگ کنگ و آلمان نیز جریان خروج سرمایه را تجربه کرده‌اند. با این حال، برزیل و کانادا به ترتیب با ۹ و ۸.۴ میلیون دلار، ورود سرمایه نسبتا مطلوبی را گزارش کرده‌اند.

علی‌رغم شرایط نزولی بازار، آلت‌کوین‌هایی مانند پولکادات (DOT)، اولانچ (AVAX) و لایت‌کوین (LTC)، ۱۶ میلیون دلار ورود سرمایه را تجربه کرده‌اند.

در همین حال، ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) خروجی سرمایه قابل‌توجهی داشته‌اند و بیت کوین به تنهایی ۹۰۴ میلیون دلار خروج سرمایه را به ثبت رسانده است.

گزارش‌های دیگر هم حاکی از آنند که صندوق ETF بیت کوین بلک‌راک (BlackRock) تنها صندوق بیت کوین اسپات در ایالات متحده بوده که طی دو روز گذشته، ورودی سرمایه داشته است.

صندوق IBIT این شرکت در ۱۵ آوریل ورودی خالص ۷۳.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد که نسبت به ۱۱۱.۱ میلیون دلار روز قبل کاهش یافته بود. هشت صندوق ETF دیگر (به جز گری‌اسکیل) در دو روز گذشته جریان ورودی معادل صفر داشته‌اند.

در این میان، جریان‌ ورود سرمایه IBIT برای جبران جریان خروجی از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل کافی نبود. این صندوق در ۱۵ آوریل ۱۱۰.۱ میلیون دلار خروج سرمایه را تجربه کرد که نسبت به ۱۶۶.۲ میلیون دلار ثبت‌شده در ۱۴ آوریل، کاهش یافته بود.

گفتنی است، علی‌رغم گزارش‌های منتشرشده مبنی بر کاهش ورودی سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ETF بیت کوین، پرونده‌های اخیر ارسالی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان می‌دهند که چندین شرکت برجسته وال‌استریت و برخی از بانک‌های آمریکایی، خرید ETFهای بیت کوین را آغاز کرده‌اند که نشان‌دهنده گسترش پذیرش سازمانی دارایی‌های دیجیتال است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا