سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آموزش اتصال دامنه به سرور مجازی لینوکس

بعد از انتخاب زیرساخت میزبانی سایت یا هاست از نمایندگی فروش هاست و دامین نوبت آن است که دامنه خودتان را به آن این زیرساخت متصل کنید تا بتوانید سایت خودتان کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید و از آن استفاده نمایید. یکی از انواع مختلف فضای میزبانی سرور مجازی لینوکس است. سرور مجازی لینوکس، سرور مجازی است که بر روی سرور‌های آن سیستم عامل لینوکس قرار دارد و با استفاده از آن داده‌های سایت شما را ذخیره می‌کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش اتصال دامنه به انواع سرور مجازی لینوکس از جمله سرور مجازی ایران صحبت کنیم و نحوه اتصال آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم تا کاملا روش انجامش را متوجه شوید و ابهامی نداشته باشید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نحوه اتصال دامنه به سرور مجازی لینوکس Centos

انواع مختلف سیستم عامل لینوکس برای نصب بر روی سرور موجود است که دو مورد از معروف‌ترین آن ‌Centos است. در ادامه قصد داریم نحوه راه اندازی یک Domain Name System بر روی سرور مجازی و اتصال دامنه به سرور مجازی لینوکس Centos را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به طور عملی و راحت این کار را انجام دهید.

گام اول: نصب Bind

BINS یک DNS سرور Open Source برای راه اندازی سرویس های Name Resolution یا به زبان ساده تبدیل اسم به IP و برعکس است. جهت نصب از طریق SSh به سرور مجازی خودتان متصل شوید، سپس از کد زیر استفاده کنید تا بتوانید Bind را بر روی Centos خودتان نصب کنید. در لینوکس Bind با نام named شناخته می‌شود، به همین دلیل می‌توان از این کلمه به عنوان معادل Bind در لینوکس استفاده کرد و با مشکل خاصی رو‌به‌رو نشد.

کد دستوری برای نصب Bind بر روی Centos:

" yum -y install bind "

گام دوم: ویرایش و درست کردن تنظیمات

در قدم بعدی لازم است که به etc/ بروید و سپس از طریق فایل named.conf را باز کنید تا بتوانید به راحتی ویرایش تنظیمات مربوط را شروع کنید. بعد از اینکه این فایل را باز کردید، باید کد زیر را درون آن بنویسید و سپس باید تغییرات را درون فایل ذخیره کنید. در مثال زیر نامه دامنه irpower.com فرض شده است.

کد دستوری لازم برای وارد کردن در فایل named.conf:

  1. options {
  2. directory "/var/named";
  3. version "N/A";
  4. };
  5. zone "irpower.com" in {
  6. type master;
  7. file "irpower.com";
  8. };

در کد دستوری بالا، از خط یک تا انتهای خط چهارم، مربوط به Bind می‌گردد. در خط دوم این کد محل قرار گیری فایل‌های bind را به سیستم عامل معرفی می‌کنیم و در خط سوم برای نمایش bind به دلیل‌های امنیتی محدودیت ایجاد می‌کنیم.

از ابتدای خط پنجم تا انتهای خط هشتم، مربوط به تنظیم DNS Zone دامنه مورد نظر شما بر روی سیستم عامل است. برای تنظیم DNS باید، در خط پنجم و به جای عبارت irpower.com نام دامنه خودتان بدون WWW را بگذارید. در ویرایش کردن تنظیمات Bind دقت کنید که به ازای هر دامنه جدا، نیاز به یک DNS Zone جداگانه و نوشتن دوباره کد آن در فایل تنظیمات خواهید داشت.

در خط هفتم کد بالا، نام فایلی که قرار است، تنظیمات اختصاصی DNS Zone ما بر روی آن ذخیره گردد را به Bind معرفی می‌کنیم تا بتواند آن را شناسایی کند. در هنگام معرفی این فضا دقت داشته باشید که فایل مورد نظر شما باید یکی از زیر شاخه‌های آدرسی در خط دوم معرفی کرده‌ایم، باشد.

گام سوم: ایجاد فایل DNS Zone

پس از اینکه مراحل قبلی را به درستی انجام دادید، باید فایل تنظیمات DNS را در مکان مشخص ایجاد کنید. برای این کار باید به آدرس خط دوم کد مرحله قبل بروید و در آن‌جا فایل تنظیمات DNS را بسازید. دقت کنید که نام فایل باید با نامی که در خط هفتم کد قبل معرفی کرده‌اید، یکسان باشد و با آن تفاوتی نکند.

بعد از اینکه این فایل را ساختید، باید وارد فایل مورد نظر شوید و کد زیر را به درستی درون آن وارد کنید تا فایل DNS Zone شما به درستی ایجاد گردد.

کد لازم برای فایل DNS Zone :

۱- $TTL 86400;

۲- IN SOA ns1.irpower.com. hostmaster.irpower.com .(

۳- ۲۰۱۰۰۶۲۸۰۱ ; Serial

۴- ۱۰۸۰۰ ; Refresh

۵- ۳۶۰۰ ; Retry

۶- ۶۰۴۸۰۰ ; Expire

۷- ۸۶۴۰۰ ; Minimum

۸- )

۹- irpower.com. IN NS ns1.irpower.com.

۱۰- irpower.com. IN NS ns2.irpower.com.

۱۱- irpower.com. IN A 192.168.101.10

۱۲- ns1.irpower.com. IN 192.168.101.10

۱۳- ns2.irpower.com. IN A 192.168.101.10

۱۴- www.irpower.com. IN A 192.168.101.10

۱۵- ftp.irpower.com. IN A 192.168.101.10

۱۶- mail.irpower.com. IN A 192.168.101.10

۱۷- irpower.com. IN MX 10 mail.irpower.com.

خط اول این کد برای DNS Cache مشخص می‌کند که اطلاعات مربوط به این DNS قرار است که چه مدت در Cache بماند و بعد حذف گردد. به عنوان نمونه ما در این کد هشت هزار و چهارصد ثانیه یا یک روز را به عنوان زمان این کار وارد کرده‌ایم که شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان آن را تغییر دهید.

در خطوط دو تا هشت این کد، نیازی به تغییر هیچ عددی نیست، اما لازم است که در خط دوم به جای ns1.irpower.com آدرس name server مورد نظر خودتان را وارد کنید. در خط دوم همچنین شما عبارت hostmaster.irpower.com را مشاهده می‌کنید که در واقع آدرس ایمیل مدیر سایت مورد‌نظر است و باید آدرس ایمیل مدیری سایت کسب و کار خودتان را وارد نمایید، دقت کنید که در این آدرس . کاربرد همان @ را دارد و به جای آن استفاده شده است.

در خط نهم و دهم رکوردهای NS مربوط به DNS Zone تعریف می‌شود و خط هفدهم به معرفی رکورد MX اختصاص دارد و همچنین در این خط شما به میل سرویس خبر می‌دهید که ایمیل‌های مربوط به این دامنه را به چه آدرس ایمیلی ارسال نمایند.

در مثال فوق ۱۹۲.۱۶۸.۱۰۱.۱۰ ای پی فرضی سرور در نظر گرفته شده است و بایستی با IP سرور مجازی شما تغییر یابد.

گام چهارم: راه‌اندازی و استفاده از Bind

در این مرحله و بعد از درست کردن تنظیمات مورد نظر، باید کد زیر را در لیست بوت سرور خودتان قرار دهید تا با ری استارت کردن، کامپیوتر سرویس bind به طور خودکار بر روی سیستم شما اجرا گردد.

دستورات لازم برای قرارگیری در لیست بوت سرور:

chkconfig named on

service bind start

بعد از انجام موفقیت آمیز این مراحل حال وقت آن رسیده است که DNS‌هایی که تعریف کردید را (خط ۱۲ و ۱۳) روی دامنه خود تنظیم کند، به این منظور . همچنین فراموش نکنید که اگر از فایروال استفاده می کنید پورت ۵۳ را باز کنید تا سرویس باید قابل دسترسی باشد.

دامنه خودتان را به سرور مجازی وصل کنید

اتصال دامنه به سرور مجازی یکی از مشکلاتی است که اکثر افرادی که به تازگی با سرورهای مجازی آشنا شدن با آن روبرو هستند، به همین دلیل در این مقاله به طور گام به گام و عملی به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید دامنه سایت خودتان را به سرور مجازی لینوکس متصل نمایید و سعی کردیم که تمامی نکات موجود در این زمینه را بگوییم تا مشکلی نداشته باشید و بدون هیچ ابهامی بتوانید این کار را انجام دهید.

برای خرید سرور مجازی به کدام میزبان اطمینان کنیم؟

کار طراحی سایت، میزبانی وب و دامنه ممکن است توسط شرکت‌های مختلفی انجام شود، اما این مسئله که در این زمینه به کدام میزبان می‌توان اعتماد کنیم دغدغه بسیاری از افراد است. در این راستا ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که شرکت آی آر پاور را انتخاب کنید. شرکت irpower یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدماتی مانند خرید و ثبت دامنه، هاست ویندوز، هاست لینوکس، سرورهای مجازی و اختصاصی است. این شرکت همچنین خدمات با کیفیتی به همراه پشتیبانی عالی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. جهت اطلاع بیشتر از نحوه خدمات سایت به آدرس سایت IRPOWER.com مراجعه نمایید و یا با شماره گیری (۰۲۱) ۴۷۶۲۱۰۰۰ از راهنمایی کارشناسان مجرب و خبره بهرمند شوید.
تلگرام: https://t.me/irpowercom
اینستاگرام: https://instagram.com/irpowerweb
فیس بوک: https://www.facebook.com/irpowerweb
توییتر: https://twitter.com/irpowerweb
لینکدین: https://www.linkedin.com/company/irpowerweb/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا