سرور مجازی
اقتصادی

یک روز دوست‌داشتنی با بچه‌های دوست‌داشتنی

یک روز دوست‌داشتنی با بچه‌های دوست‌داشتنی

شهریور ماه سال جاری، تیم محاسبات ذهنی ایران، متشکل از ۲۴ دانش‌آموز دختر و پسر، در رده سنی ۶ تا ۱۴ سال موفق شد رتبه نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه را در کشور هند کسب کند؛ این بار کودکان و نوجوانان ایرانی، با کمترین امکانات و با هزینه شخصی خانواده ها برای ایران افتخار آفرینی کردند.

در کمتر از یک ماه، بلو، نئوبانکی که به نظر می‌رسد برای تحقق «مسئولیت اجتماعی» خود، مسیر تازه‌ای را طراحی و در آن حرکت می‌کند، از این دانش‌آموزان دعوت کرد که از سراسر ایران به پایتخت بیایند و یک روز متفاوت را تجربه کنند.

در روز دوازدهم مهر ماه، دارندگان مدال طلای جهانی که اعضای تیم ملی محاسبات ذهنی هستند؛ از شهرهای مختلف کشور همچون تهران، همدان، ملایر، کاشان، بندر عباس، مبارکه، قم، کرج و… به باغ کتاب تهران آمدند و از مجموعه هایی مثل باغ علم کودک و نوجوان دیدن کردند و از بلو، جایزه گرفتند.

در نیمه روز، در مراسمی که برای تقدیر از بچه ها و تشویق آن‌ها، تدارک دیده شده بود؛ نعمت میرزایی، مدیرعامل مجموعه ذهن نو و سرپرست تیم محاسبات ذهنی گفت: «کاری که بلوبانک در حمایت و تجلیل از این تیم و اعضای آن انجام داده، بی‌نظیر و خاص است و خوشحالیم که این نئوبانک به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان، نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان نابغه و موفق تیم محاسبات ذهنی داشته است. امیدوارم که این قبیل از حمایت‌ها مورد الگوبرداری سایر شرکت‌ها و کسب‌وکارها واقع شود.»

یک روز دوست‌داشتنی با بچه‌های دوست‌داشتنی

گفتنی است بلوبانک سامان همواره توجه و نگاه ویژه‌ای به کودکان و نوجوانان داشته، طراحی یک سرویس بانکی اختصاصی مثل بلوجونیور یکی از نتایج این رویکرد خاص است.

بلوجونیور، سرویس ویژه بلو برای آموزش مسائل مالی به کودکان ۷ تا ۱۴ سال است که اپلیکیشن و کارت بانکی مخصوص به خود را دارد تا والدین از طریق این ابزارها بتوانند مسائل ابتدایی در مورد پول، پس‌انداز، تراکنش بانکی و… را به کودک خود به خوبی آموزش دهند.

یک روز دوست‌داشتنی با بچه‌های دوست‌داشتنی

اپلیکیشن بلوجونیور از بخش‌هایی مثل قلک و پاداش بهره می‌برد تا کودکان به شکل عملی و با پول واقعی با مفاهیمی مثل پس‌انداز و کسب درآمد آشنا شوند. در بخش پاداش، والدین برای هر کار خوب و مثبت فرزند خود مثل تمیز کردن روزانه اتاق یا کمک در کارهای خانه، مبلغی را در نظر گرفته و به حساب فرزندشان واریز می‌کنند تا کودک علاوه بر آشنایی نزدیک با ارزش پول برای انجام مسئولیت‌های بیشتر در آینده آماده شود و درک درستی از حقوق گرفتن به ازای انجام یک کارپیدا کند.

در بخش قلک نیز والدین می‌توانند یک هدف خاص مثل خرید دوچرخه، اسباب‌بازی و… را برای کودک خود تعیین کنند. پس از آن کودکان هر مبلغی که به عنوان پاداش دریافت می‌کنند را در این بخش پس‌انداز کرده و برای رسیدن به هدف مشخص شده، تلاش می‌کنند.

در مراسم تجلیل از تیم محاسبات ذهنی با چرتکه ایران، کارت‌های بانکی بلوجونیور به اعضای ۲۴ نفره این تیم اهدا شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا