سرور مجازی
اقتصادی

قیمت سکه ریخت/ طلا، زیر پای دلار را خالی کرد

قیمت سکه ریخت/ طلا، زیر پای دلار را خالی کرد

قیمت دلار که روز گذشته به یک قدمی مرز ۵۰ هزار تومان رسیده بود در بازار امروز یکشنبه ۱۹ شهریور نتوانست از این مرز عبور کند و به سمت پله های پایین‌تر برگشت.

آنطور که معامله گران در بازار امروز می‌گفتند نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز ۴۹ هزارو ۷۳۰ تومان بود و در نیمه ظهر بر روی مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فعالان اقتصادی باور دارند اگر دلار مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را حفظ کند، مرز روانی ۵۰ هزار تومان اولین سد افزایش خواهد بود و مقاومت مهم بعدی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است. با این حال اگر مرز فعلی از دست برود احتمال عقب نشینی تا پله دوم کانال ۴۹ هزار تومان وجود دارد.

شرط مهم برای صعود دلار به خاکریز ۵۰

به نظر می‌رسد یکی از دلایل افت قیمت دلار در بازار امروز ناشی از عدم همراهی طلای آب‌شده با قیمت دلار بود. آب‌شده که در روز شنبه در حول و حوش ۱۰ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان به کار خود پایان داده بود، در بازار امروز تا سطح ۱۰ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان پایین آمد.

نکته مهم بازار امروز اینکه قیمت دلار در تهران و هرات تقریبا یکی بود. طبق ادعای معامله گران بازار ارز هرات امروز شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده نیز با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان روانه بازار شد. البته در زمان نگارش این گزارش به ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان نزول کرد.

در کنار بازار دلار، بازار درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و در حدود ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان به فروش رسید.

امروز همچنین در بازار طلا هم قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش تقریبا ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در حدود ۲ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان به فروش رسید.

گوش سکه‌بازها به «وین» تیز شد

علاوه بر طلا امروز قیمت سکه هم با عقب نشینی قیمت طلا آب‌شده و نرخ دلار، به سمت ابتدای کانال ۲۸ میلیون تومان ریزش کرد و و با ۲۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا