سرور مجازی
zoomit

احتمالاً عملکرد گیمینگ RTX 40 دو برابر بهتر از RTX 30 خواهد بود

انویدیا گرافیک‌‌های سری GeForce GTX 10 مبتنی‌بر معماری Pascal را با بهبود عملکرد چشمگیر درمقایسه‌با نسل قبلی این محصولات، یعنی سری GeForce 9 با معماری Maxwell، معرفی کرد. حالا بعد از دو سال جهش بین‌نسلی، انتظار می‌رود گرافیک‌‌های GeForce RTX 40 نیز در‌مقایسه‌با سری GeForce RTX 30 با تغییرات چشمگیری همراه باشند.

به‌گزارش wccftech، افشاگری در توییتر با نام کاربری QbitLeaks، اطلاعات جدیدی از گرافیک‌های RTX 40 منتشر کرده است و ادعا می‌کند که این گرافیک‌ها با بیش از دو برابر بهبود عملکرد همراه خواهند بود. این فرد ابتدا اولین تصویر از طراحی نسخه‌ی Founders Edition سری RTX 40 را منتشر کرد و کمی بعد نیز بدون ذکر مدل، جزئیاتی از عملکرد یکی از گرافیک‌های این سری را فاش کرد.

نمودار بنچمارک rtx 40

گرافیکی‌های RTX 40 مبتنی‌بر معماری Ada Lovelace و با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید می‌شوند و با اینکه توان مصرفی زیادی دارند، کارایی و عملکرد گرافیکی قدرتمندی در بخش گیمینگ ارائه خواهند کرد.

همان‌طورکه گفتیم، مدل دقیق گرافیکی که QbitLeak جزئیات مربوط به آن را منتشر کرده، مشخص نیست؛ اما به‌احتمال زیاد اعداد فاش‌شده به RTX 4080 یا RTX 4090 تعلق دارند؛ چراکه به‌ادعای انویدیا، این محصولات قرار است بیش از دو برابر بهبود عملکرد را در‌مقایسه‌با گرافیک‌های سری RTX 30 به‌ارمغان بیاورند. علاوه‌براین، افشاگر یادشده تأکید کرده است که عملکرد مذکور به گرافیک پرچم‌داری از RTX 40 تعلق ندارند؛ پس RTX 4080 به‌عنوان تنها گزینه‌ی روی میز باقی می‌‌ماند.

نمونه RTX 40

معیارهای سنجش عملکرد QbitLeak، شش بازی و سه اپلیکیشن زیر عنوان شده است؛ اما مشخص نیست که بازی‌ها روی چه تنظیماتی اجرا شده‌اند. این افشاگر ادعا کرده است که بازی‌ها در تنظیماتی با رزولوشن 4K و فعال‌بودن قابلیت ردیابی پرتو (Ray Tracing) و احتمالاً غیرفعال‌بودن DLSS اجرا شده‌اند. تنها اطلاعات موجود، رزولوشن 4K و اجرای بازی‌ها با فعال است. این شش بازی عبارت‌اند از: Control, Metro Exodus Enhanced Edition, Minecraft, Quake II RTX, Dying Light 2, Cyberpunk 2077.

همه‌ی این شش بازی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را کاملاً درگیر می‌کنند و انتظار می‌رود عملکرد برآورد‌شده با بهترین سناریو ممکن برای سری RTX 40 عنوان شده باشد. در برنامه‌هایی مانند Autodesk Arnold و Blender و Chaos V-Ray، عملکرد نیز 2x یا بیشتر است که درمقایسه‌با نسل قبلی افزایش چشمگیری یافته است.

اعدادی که QbitLeak منتشر کرده است، در اکثر بازی‌ها از بهبود عملکرد بین ۲ تا ۲٫۲ برابری برای گرافیک RTX 40 درمقایسه‌با گرافیک نسل قبل اشاره می‌کنند. بنابر نتایج تست‌ها، به‌نظر می‌رسد عملکرد RTX 40 در نرم‌افزارهایی مانند Blender و Chaos V-Ray و Autodesk Arnold نیز بیشتر از ۲ برابر بهبود پیدا کرده است.

برای تأیید ادعای این افشاگر، باید تا زمان انتشار نتایج رسمی بنچمارک‌های گرافیک‌های RTX 40 منتظر ماند؛ البته افشاگر مذکور تصویر یکی از گرافیک‌های RTX 40 را نیز منتشر کرده است که همین امر احتمال درست‌بودن آمار منتشر‌شده را تقویت می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا