سرور مجازی
zoomit

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی [تیر ۱۴۰۱]

احتمالاً وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپ‌تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه‌ی آن‌ها مواجه می‌شوید. برخی به شما می‌گویند قید لپ‌تاپ گیمینگ را بزنید و به ‌جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پی‌سی گیمر» می‌دانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپ‌تاپ‌ گیمینگ پیش روی‌ شما قرار می‌دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه‌ی صحیح می‌دانند.

درنهایت، حرف هیچ‌کدام از آن‌ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته‌اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را می‌توانیم گران‌ترین رسته از لپ‌تاپ‌ها بنامیم. اگر قیمت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ، «کارت گرافیک» است!

برای یک «پی‌سی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک ‌چیز اهمیت دارد: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه توجه کنید. به هیچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هایی نروید که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند؛ چراکه فقط می‌توانید بازی‌های قدیمی را در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را به‌ همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ حین اجرای بازی

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که آن‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. چنین لپ‌تاپ‌هایی سنگین هستند و باتری آن‌ها شارژدهی ضعیفی دارد. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودنشان حساب نکنید.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

  • بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمند
  • مجهز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکی
  • استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ نوسازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌ها
  • طراحی زمخت (به دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی)
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB
  • عمر باتری بسیار اندک
  • وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره‌مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری‌های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه‌ی مناسبی به ‌شمار می‌روند؛ اما ایدئال نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری‌تان به شمار نمی‌رود، گزینه‌های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.


بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان (اقتصادی)

متأسفانه درحال‌حاضر برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید؛ هرچند حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه‌ی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ از سری کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1650 بهره می‌برند؛ کارت‌هایی که امروزه به حداقلِ لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده‌اند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان، برای اجرای بازی‌ کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن Full HD عرضه می‌شوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه در بازی‌های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.‌

لنوو آیدیاپد گیمینگ 3

بهترین لپ تاپ های گیمینگ - لنوو آیدیاپد گیمینگ 3

لنوو در صنعت کامپیوترهای شخصی همان نقشی را بازی می‌کند که شیائومی در صنعت گوشی‌های موبایل دارد؛ یعنی دستگاه‌های جذابی را با ارزش خرید زیاد وارد بازار می‌کند. «لنوو آیدیاپد گیمینگ 3» جزو اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی با سخت‌افزار متنوع دارد. لپ تاپ لنوو ایدیاپد گیمینگ 3 با پردازنده‌ی اینتل Core i5-10300H و گرافیک انویدیا GTX 1650Ti قدرت کافی را برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات حداقلی و انجام برخی از کارهای گرافیکی نیمه‌سنگین خواهد داشت؛ همچنین ۱۶ گیگابایت رم DDR4 به‌همراه یک ترابایت حافظه‌ی HDD، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ مات FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C از دیگر امکانات این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستند. اگرچه بهتر است هنگام اجرای بازی‌ها لپ‌تاپ را به برق متصل کنید، اما باتری ۴۵ وات ساعتی ایدیاپد گیمینگ 3 حدود ۲ تا ۴ ساعت در کاربری‌های معمولی کاربر را همراهی می‌کند؛ همچنین می‌توان با درخواست از فروشنده یا شرکت گارانتی با هزینه‌ی کمی هارد یک ترابایتی را با ۵۱۲ گیگابایت SSD تعویض کرد که تأثیر بسیار زیادی در بالا رفتن سرعت دستگاه دارد.

سری گیمینگ آیدیا پد ۳ لنوو با مشخصات متنوعی در بازار موجود است و اگر اصرار به داشتن پردازنده‌ای به‌روزتر دارید، می‌توان همین دستگاه را با گرافیک کمی ضعیف‌تر GTX 1650 و پردازنده‌ی اینتل i5-11300H‌ یا Ryzen 5 5600H خریداری کرد.

مقایسه قیمت آیدیاپد گیمینگ 3 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان (میان‌رده)

در بازه‌ی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، اوضاع بهتر می‌شود و می‌توانید لپ‌تاپی بخرید که بازی‌های بیشتری با تنظیمات گرافیکی بالاتر اجرا کند؛ اما متأسفانه حتی با این قیمت هم نمی‌توانید لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌العاده‌ای تهیه کنید که همه‌ی بازی‌های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و به‌راحتی اجرا کند. از همه مهم‌تر، ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان تغییر می‌کند و با طراحی‌های خاص و فضایی به‌ همراه کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ی رنگارنگ مواجه می‌شوید.

لنوو لیجن 5

بهترین لپ تاپ های گیمینگ - لنوو لیجن 5

لنوو لیجن 5 که یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار ایران محسوب می‌شود؛ مثل دیگر لپ‌تاپ‌های لنوو، قدرت پردازشی زیادی را با هزینه‌ای معقول دراختیار گیمرها قرار می‌دهد؛ در بازه‌ی قیمتی ۳۰ میلیون تومان بهترین لپ‌تاپ گیمینگ برای خرید، یکی از محصولات سری محبوب Legion 5 (لیجن ۵) لنوو است که از پردازنده‌ی اینتل Core i5-10500H و گرافیک انویدیا RTX 3050 بهره می‌برد و به کمک حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی پرسرعت SSD و ۸ گیگابایت رم DDR4 عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های سنگین مانند ویرایش فیلم و عکس و همچنین بازی‌ها دارد. چهار درگاه USB 3.0، یک درگاه تایپ C، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ FHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و باتری ۶۰ وات‌ساعتی از دیگر امکانات و ویژگی‌های لپ‌تاپ لنوو لژیون 5 هستند.

مقایسه قیمت لنوو لیجن ۵ در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان (میان‌رده)

در رده‌ی قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، پردازنده‌ی‌های گرافیکی استفاده‌شده در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌ها ارتقای خوبی به خود می‌بینند که می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ بهتری را دراختیار کاربران قرار دهد.

لنوو لیجن 5

لنوو لیجن 5 | Lenovo Legion 5

در رده‌ی قیمتی ۳۵ میلیون تومان بازهم رد پای لنوو و سری لیجن 5 دیده می‌شود که می‌توان لپ تاپی از این سری با مشخصاتی مانند گرافیک قدرتمندترِ انویدیا GeForce RTX 3050 Ti و پردازنده‌ی اینتل Core i5-11400H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD تهیه کرد؛ همچنین مانند دیگر مدل‌های سری لیجن 5، این لپ تاپ نیز از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۲۰ هرتزی و تعداد زیادی درگاه مناسب بهره می‌برد.

مقایسه قیمت لنوو لیجن ۵ در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: لنوو لیجن 5 (Legion 5-J)

لنوو لیجن 5 | Lenovo Legion 5

اگر بودجه‌ای که دارید در حدود ۳۵ میلیون تومان است و می‌توانید تا سقف یک یا دو میلیون تومان آن‌ را افزایش دهید، به‌شدت توصیه می‌کنیم حتماً این کار را انجام دهید و سراغ یکی دیگر از مدل‌های سری لیجن 5 بروید؛ چراکه Legion 5-J یک سر و گردن از دیگر لپ‌تاپ‌های هم‌رده بالاتر می‌ایستد.

پردازنده‌ی رایزن ۷ مدل 5800H، گرافیک RTX 3050Ti، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۶۵ هرتزی با وضوح FHD از ویژگی‌های برجسته‌ی لپ تاپ گیمینگ خوش‌قیمت Legion 5 هستند؛ همچنین بهره‌مندی از ۵۱۲ گیگابایت SSD، رم ۸ گیگابایت DDR4 و چهار درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB-C خرید این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو را ارزشمندتر می‌کند. گفتنی است که تا حدود ۴۰ میلیون تومان لپ‌تاپی با گرافیک بهتری نمی‌توان یافت و تنها دستگاهی با ظرفیت فضای ذخیره‌سازی و رم بیشتری را می‌توان تهیه کرد.

مقایسه قیمت لنوو لیجن ۵ در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۵ میلیون تومان (بالارده)

نمایشگرهایی با نرخ نوسازی زیاد، پردازنده‌های پرچم‌دار، رم سریع با حافظه‌ی زیاد، حافظه‌های SSD، پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند و کیبوردهای رنگارنگ بخشی از مواردی است که با سرمایه‌گذاری روی لپ‌تاپ گیمینگ رده‌بالا به ‌دست می‌آورید. با خرید لپ‌تاپ گیمینگ رده‌بالا، در حقیقت دستگاهی می‌خرید که می‌تواند هر نوع محاسباتی را به‌راحتی انجام دهد.

ایسر Predator Helios 300

بهترین لپ تاپ گیمینگ | ایسر پریدیتور هلیوس ۳۰۰ - Acer Predator Helios 300 رنگ مشکی

«لپ‌تاپ ایسر مدل Predator Helios 300» یکی از زیباترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های نسبتاً گران‌قیمت بازار است که از پردازنده‌ی اینتل Core i7-11800H، گرافیک یک‌پارچه‌ی اینتل UHD Graphics Xe و گرافیک مجزای انویدیا GeForce RTX 3060 به همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR4-3200 و ۵۱۲ گیگابایت SSD بهره می‌برد که با این مشخصات و توان بالای گرافیکش، از پس اجرای بازی‌های سنگین با نرخ‌فریم‌های بسیار بالا به‌سادگی برخواهد آمد؛ همچنین وجود کیبورد با نور پس‌زمینه‌ی RGB، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و پشتیبانی از درگاه‌های تاندربولت 4، USB 3 و تایپ C نیز از دیگر امکانات و ویژگی‌های هلیوس ۳۰۰ ایسر هستند.

مقایسه قیمت Predator Helios 300 ایسر در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی Predator Helios 300 ایسر

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان (بالارده)

ایسر نیترو 5

بهترین لپ تاپ گیمینگ | ایسر نیترو ۵ - Acer Nitro 5

لپ‌تاپ «ایسر مدل نیترو 5» (AN515-45) تنها چیزی که به مدل قبلی معرفی‌شده اضافه می‌کند، گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 است که البته در اینجا مدل کم‌توان‌تر آن به‌کار رفته است. اتفاق ویژه‌ای در امکانات دیگر نیترو 5 رخ نمی‌دهد؛ پردازنده‌ی Ryzen 7 5800H، حافظه‌ی یک ترابایتی SSD و رم ۱۶ گیگابایتی از بقیه‌ی ویژگی‌های این لپ‌تاپ ایسر هستند. گفتنی است که Nitro 5 از کیفیت ساخت و طراحی چندان مناسبی نیز بهره نمی‌برد و اگر صرفاً نیاز به گرافیک بسیار قدرتمندی دارید خرید آن پیشنهاد می‌شود.

مقایسه قیمت لنوو لیجن ۵ در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان (بالارده)

لنوو Legion 5 پرو

بهترین لپ تاپ گیمینگ | لنوو لیجن ۵ پرو - Legion 5 Pro Lenovo

طراحی بسیار زیبا، نمایشگر ۱۶ اینچ با نسبت ۱۶ به ۱۰ و وضوح WQXGA ( ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل) و بهره‌مندی از مدل پرتوان گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 همگی از ویژگی‌های «لیجن 5 پرو لنوو» هستند که در بازه‌ی قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه‌ها ممکن برای خرید است. پردازنده‌ی Ryzen 7 5800H، رم ۱۶ گیگابایت و انبوهی از درگاه‌های به‌روز، از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ی پرو لیجن 5 هستند.

مقایسه قیمت خرید لپ تاپ لیجن 5 پرو لنوو در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: ایسوس Strix G15

ایسوس جی 15 | Asus G15

خب بالأخره به یک بازه‌ی قیمتی می‌رسیم که ایسوس بهتر از لنوو عمل می‌کند و لپ تاپ ROG Strix G15 این شرکت، می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. از دلایلی که به مدل G513QM-A این لپ تاپ نسبت به دیگر رقبایش برتری می‌دهد می‌توان به پردازنده‌ی سری رایزن ۹ مدل 5900HX، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3060، نمایشگر IPS Full HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، یک ترابایت SSD و ۱۶ گیگابایت رم اشاره کرد.

مقایسه قیمت خرید لپ تاپ ROG Strix G15 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی لپ تاپ ROG Strix G15

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۸۰ میلیون تومان (بالارده)

ایسوس ROG Zephyrus G15

بهترین لپ تاپ گیمینگ | ایسوس زفیروس جی ۱۵ - ROG zephyrus G15 Asus

اگر محدودیتی در بودجه‌ی خود ندارید و می‌خواهید یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ را داشته باشید؛ «ایسوس ROG Zephyrus G15» می‌تواند نیاز شما را در زمینه‌ی گیمینگ تقریباً در بهترین سطح خود برطرف کند. Zephyrus G15 با بدنه‌ی خوش‌ساخت، طراحی جذاب در کنار پردازنده‌ی Ryzen 9 5900HS و گرافیک انویدیا GeForce RTX 3080، صرف نظر از قیمت آن یک دستگاه گیمینگ ایدئال محسوب می‌شود. زفیروس G15‌ را می‌توان با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی SSD با قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان خرید.

مقایسه قیمت ایسوس ROG Zephyrus G15 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان (پرچم‌دار)

برای افرادی که ذوب در دنیای کامپیوتر مخصوص بازی هستند و به‌اصطلاح خود را عضوی از PC Master Race می‌دانند، هیچ محدودیتی برای هزینه کردن وجود ندارند؛ افرادی که از خورد و خوراک و لباس می‌گذرند؛ ولی همیشه باید بهترین سخت‌افزار گیمینگ را داشته باشند؛ بنابراین نمی‌توانیم چنین افرادی را با محصولاتی که تا به اینجا معرفی کردیم، راضی نگه داریم. قطعاً برای افراد عادی هزینه کردن مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای یک کامپیوتر قابل ‌حمل، غیرمعقول به‌نظر می‌رسد؛ ولی به هر صورت باید بدانید که افرادی هم هستند که این کار را با کمال میل انجام می‌دهند.

ایسوس Strix Scar 15

بهترین لپ تاپ گیمینگ | ایسوس راگ استریکس اسکار ۱۷ - Asus ROG Strix Scar 17

اگر تا به‌ اینجا گزینه‌های پیشنهادی، شما را راضی نکرده است، پس باید به این هیولای گیمینگ نگاهی بیندازید. لپ تاپ Strix Scar 15 ایسوس از گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 Ti و پردازنده‌ی اینتل Core i9-12900H قدرت می‌گیرد. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس Scar 15 با مدل G533ZW در کنار پردازنده و گرافیک قدرتمندش، از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD نیز بهره می‌برد و نرخ نوسازی نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد.

مقایسه قیمت Strix Scar 15 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بدون در نظر گرفتن قیمت

ROG Strix Scar 17 ایسوس

بهترین لپ تاپ گیمینگ | ایسوس راگ استریکس اسکار ۱۷ - Asus ROG Strix Scar 17

با صرف‌نظر از منطقی بودن و صرفه‌ی اقتصادی هزینه کردن برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ بالای ۱۰۰ میلیون تومان، «ایسوس ROG Strix Scar 17» یک غول به‌تمام معنی است که از قوی‌ترین و به‌روزترین سخت‌افزار ممکن سیستم‌های ویندوزی بهره می‌برد و به عالی‌ترین شیوه‌ی ممکن ROG (سرزمین بازی‌ها) را معنی می‌کند. پردازنده‌ی اینتل Core i9-12900H در ترکیب با گرافیک انویدیا GeForce RTX 3080 Ti قدرت ماورایی ایجاد می‌کند که برای انجام تمامی کارهای سنگین با یک دستگاه قابل‌حمل کاملاً ایدئال است. بسته به رم (از ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت) و حافظه‌ی ذخیره‌سازی (یک تا دو ترابایت) می‌توان Strix Scar 17 را از حدود ۱۳۰ تا ۱۵۵ میلیون تومان خریداری کرد.

مقایسه قیمت ایسوس ROG Strix Scar 17 در فروشگاه‌های مختلف

برای مطالعه اطلاعات فنی و قیمت روز همه لپ‌تاپ‌ها می‌توانید به بخش دیتابیس دیتاسنتر من مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی برای تبادل نظر در مورد لپ‌تاپ فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالات خود را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

برای بازی کردن، لپ‌تاپ‌ گیمینگ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

به‌صورت کلی، کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری با قیمت یکسان ارائه می‌دهند و در ضمن قابلیت ارتقا دارند؛ ولی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابل‌ حمل هستند و با آن‌ها می‌توانید در هرجایی بازی‌های موردعلاقه‌تان را اجرا کنید.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چه مشکلاتی دارند؟

بزرگ‌ترین مشکل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، گرم شدن بیش‌ازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنک‌کننده آن‌ها است. به‌علاوه برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان ارتقای قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد و پس از چند سال از رده خارج می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فقط زمانی با حداکثر سرعت کار می‌کنند که از آداپتور برق استفاده کنید.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان باید مدلی با کارت گرافیک RTX 3050 را تهیه کنید. پیشنهاد ما لنوو لیجن 5 است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا