سرور مجازی
رمز ارز

تأثیرات مثبت و منفی کاهش کارمزدهای شبکه اتریوم بر قیمت ETH!

تأثیرات مثبت و منفی کاهش کارمزدهای شبکه اتریوم بر قیمت ETH!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم (ETH) اخیرا شاهد کاهش قابل توجهی در کارمزد تراکنش‌های خود بوده است. این نرخ از کارمزدها به سطوحی رسیده که از سال 2022 مشاهده نشده بود.

این پیشرفت برای دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار قابل توجه است. رایان سلکیس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تحلیلی مساری، دیدگاه‌هایی در مورد این کاهش هزینه‌ها ارائه کرده و گزارش می‌دهد که میانگین هزینه انتقال اتریوم در حال حاضر 1.83 دلار، و هزینه خرید از طریق یونی سواپ (Uniswap) تقریباً 4.17 دلار است.

کاهش هزینه‌های گس را می‌توان به کاهش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای، به‌ ویژه فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، معاملات میم کوین‌ها و ربات‌های تلگرامی نسبت داد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

در نتیجه این کاهش کارمزدها، اتریوم وارد دوره تورمی شده است. در هفته گذشته، عرضه اتریوم با 4092 توکن اتریوم با ارزش کل حدود 6.6 میلیون دلار افزایش یافته است.

تغییر به سمت یک وضعیت تورمی منعکس‌کننده احساسات نزولی فعلی در بازار است. سلکیس اظهار داشت که ما آنقدر در روند نزولی بازار فرو رفته‌ایم که اتریوم دوباره تورم‌زا شده است. این مشاهدات بر تأثیر کاهش تقاضا و کاهش حجم تراکنش‌ها بر پویایی کلی عرضه اتریوم تأکید می‌کند.

با تجزیه و تحلیل آمار کارمزد و مصرف گس از مساری، اتریوم در عرض 24 ساعت 2.24 میلیون دلار کارمزد با میانگین هزینه 2.59 دلار ثبت کرد.

گس مصرفی در همین مدت به 108194133311 گس با حد متوسط 124856 گس رسید. این ارقام بینشی از حجم تراکنش‌ها و سطوح فعالیت در شبکه اتریوم ارائه می‌دهد.

پیامدهای این تحولات دوگانه است. اول، کاهش هزینه‌های گس می‌تواند با کاهش هزینه‌های تراکنش و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن تعاملات با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در بلاکچین اتریوم، به نفع کاربران این شبکه باشد. هزینه‌های کمتر ممکن است پذیرش گسترده‌تر و افزایش استفاده از شبکه اتریوم را به ارمغان بیاورد.

دوم، تغییر به یک دوره تورمی اهمیت نظارت بر پویایی عرضه و شرایط بازار برای اتریوم را برجسته می‌‌کند. با انتشار توکن‌های جدید و افزایش عرضه، ممکن است بر ارزش کلی اتریوم و توانایی آن در حفظ کمبود تأثیر بگذارد، که از لحاظ تاریخی بر افزایش قیمت آن تأثیر گذاشته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا