سرور مجازی
zoomit

ردمی نوت 11 در مقابل ردمی نوت 10؛ آیا گوشی هوشمند جدید شیائومی بهتر از نسل گذشته است

شیائومی گوشی مورد انتظار ردمی نوت ۱۱ را در بازار داخلی خود عرضه کرده است. این گوشی هوشمند بخشی از مجموعه سه‌گانه‌ای است که شامل ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس نیز می‌شود. هر سه این دستگاه‌ها با چندین به‌روزرسانی نسبت به نسل قبلی ردمی نوت ۱۰ عرضه می‌شوند.

در این مقاله، روی شباهت و تفاوت‌های ردمی نوت ۱۱ با نسل پیشین آن یعنی ردمی نوت ۱۰ تمرکز کرده‌ایم. مطمئنا شاهد تفاوت‌هایی خواهیم بود که نسل جدید را از سری ردمی نوت ۱۰ متمایز می‌کنند. پس برای بررسی بیشتر این دو دستگاه در ادامه مقاله با mydtc همراه باشید.

طراحی و ابعاد بدنه

طراحی ردمی نوت ۱۱ از سری آیفون ۱۳ الهام گرفته شده و شیائومی ادعا می‌کند که حفره درون صفحه‌نمایش این دستگاه اکنون کوچک‌تر از سال گذشته شده است. ردمی نوت ۱۰ دارای پنل پشتی پلی کربنات است. هر دو گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت هستند.

ردمی نوت ۱۱ شیائومی دارای ضخامتی برابر ۸٫۸ میلی‌متر و ۱۹۵ گرم وزن است. در مقابل ردمی نوت ۱۰ سبک‌تر بوده و با ضخامت ۸٫۳ میلی‌متری دارای وزنی برابر ۱۷۸٫۸ گرم است.

ردمی نوت ۱۱

صفحه‌نمایش

شیائومی سال گذشته با استفاده از نمایشگر امولد برای ردمی نوت ۱۰ نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، جهشی در خط تولید خود داشت. البته این نمایشگر همچنان از پنل ۶۰ هرتزی استفاده می‌کرد. امسال، درحالی‌که شیائومی از نمایشگر ۹۰ هرتزی در ردمی نوت ۱۱ استفاده کرده، به پنل LCD روی آورده است. ردمی نوت ۱۱ دارای صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی Full HD پلاس است. همچنین اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی استفاده شده در ردمی نوت ۱۰ است.

دوربین

ردمی نوت ۱۰ دارای یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی خود است که درون خود سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اولیه سونی IMX582 را جای داده و توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا وایدانگل، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. برای سلفی و چت ویدیویی نیز در این گوشی هوشمند یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. حفره درون صفحه‌نمایش نوت ۱۱ میزبان دوربین سلفی آن است. این گوشی دارای یک سیستم دوربین دوگانه در پنل پشتی خود است که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی می‌شود. همچنین یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه تعبیه شده است.

ردمی نوت ۱۰

عملکرد

امسال، شیائومی برای تمام گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۱ به تراشه‌های مدیاتک روی آورده است. ردمی نوت ۱۱ دارای تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ است. این گوشی با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در همین حال، ردمی نوت ۱۰ به تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام مجهز است.

باتری

در این بخش شاهد تغییر خاصی نیستیم. هر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۰ باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی یکسانی با شارژرهای سریع ۳۳ واتی دارند.

قیمت

قیمت ردمی نوت ۱۰ در زمان عرضه حدود ۱۸۴ دلار بود. نسل جدید این گوشی هوشمند نیز با قیمتی حدود ۱۹۰ دلار به فروش می‌رسد؛ در نتیجه این دو دستگاه از نظر قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. البته قیمت‌های پیکربندی‌های مختلف هر دو گوشی هوشمند کمی با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه می‌توانید فهرست خلاصه مشخصات ردمی نوت ۱۰ و ردمی نوت ۱۱ را مشاهده کنید که در مقایسه نهایی این دو دستگاه به شما کمک می‌کند:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا