سرور مجازی
zoomit

تصاویر زیبا از جادوی خالص جزیره مادیرا

مادیرا مجمع‌الجزایری است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده و یکی از تنها دو منطقه خودمختار پرتغال به حساب می‌آید. این منطقه با وجود داشتن تنها ۲۸۹۰۰۰ نفر جمعیت، منطقه‌ای پررونق و توریستی است که به‌خاطر مناظر طبیعی زیبایش شناخته می‌شود.

الکس فارست یک عکاس ۳۸ ساله اهل برلین است. او ۸ سال پیش از برلین به سوئیس نقل مکان کرد. الکس از همان ابتدا عاشق مناظر سوئیس بود؛ اما در ابتدا واقعاً به عکس گرفتن فکر نمی‌کرد. تقریباً پنج سال پیش عکاسی را شروع کرد. آن موقع یک موتور خرید و در خیابان‌ها چرخ زد. هر بار که سعی کرد با گوشی از منظره‌ای عکس بگیرد، به آن حسی که می‌خواست نمی‌رسید؛ بنابراین یک دوربین نیمه حرفه‌ای (Sony a5100) خرید و شروع به عکاسی با آن کرد. اما آن تصاویر نیز کاملاً آنچه را که در لحظه می‌دید و احساس می‌کرد، منتقل نمی‌کرد. پس با علاقه در مورد تکنیک‌های مختلف، ترکیب‌بندی‌ها و پس‌پردازش‌ مطالعه کرد.

الکس فارست چند سال پیش به دیدار خواهرش در نزدیکی پورتو رفته بود که تصمیم گرفت از مادیرا دیدن کند؛ اما او هرگز انتظار چیزی را که آنجا پیدا کرد، نداشت.

این هیجان‌انگیزترین سفری بود که انجام دادم. یادم می‌آید وقتی داشتم پایین صخره پر از ابر پیکو دو آرییرو را تماشا می‌کردم، احساس خوشحالی مطلق داشتم. بعداً در سفرم به بیشه درخت جادویی رفتم که یکی از نقاط موردعلاقه من در مادیرا است. توضیحی ندارم که چگونه درختان می‌توانند این‌چنین رشد کنند. مادیرا یک مکان عرفانی است که دیگ خلاقیت من را می‌جوشاند.


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


من یک گروه عکاسی در شب پیدا کردم و برای اولین بار در زندگی خود تصاویری از کهکشان راه شیری را دیدم. من فکر نمی‌کردم که آن‌ها واقعی باشد، بنابراین بیرون رفتم تا خودم آن را امتحان کنم.


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


بیشتر نماهای من داستان دارند، اما دوست دارم بینندگان داستان عکس‌های من را خودشان تعریف کنند. وقتی می‌بینم کسی با دیدن عکس‌های من احساساتی می‌شود خوشحال می‌شوم. بیشتر از فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای الهام می‌گیریم. دریافت یک داستان و احساس از یک فیلم یا یک بازی آسان‌تر از عکس‌های ثابت است.

به گفته الکس درحال‌حاضر چالش‌برانگیزترین بخش فرایند خلاقیت برای او پس‌پردازش است. با گذر زمان عکس‌های او پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. برخی از تصاویر او از صد عکس جداگانه تشکیل شده‌اند. الکس آن‌ها را برای کاهش نویز و افزایش دامنه دینامیکی یک تصویر باهم ترکیب می‌کند. برنامه‌یزی عکس‌های این هنرمند کمی زمان‌بر است. همه چیز باید کامل باشد. مکان، آب‌و‌هوا، انگیزه و جهت آسمان. همه این‌ها باید از قبل برنامه‌ریزی شود.


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست


جزیره مادیرا-پرتغال-الکس فارست

***

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر از این هنرمند اینستاگرام الکس فارست را دنبال کنید. نظر شما در مورد این تصاویر و چشم‌انداز جزیره مادیرا چیست؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا