سرور مجازی
zoomit

ظاهراً سامسونگ در حال ساخت حسگر ۴۵۰ مگاپیکسلی جدید است

سامسونگ تاکنون دو حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL رونمایی کرده است؛ البته در هیچ‌یک از گوشی‌های سری گلکسی خود از این دوربین‌ها بهره نبرده است. طبق گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد این شرکت مشغول کار روی حسگر دیگری است که با‌‌توجه‌‌به علامت تجاری آن، می‌تواند وضوح خارق‌العاده‌ی ۴۵۰ مگاپیکسل را ارائه دهد.

به‌گزارش SamMobile، سامسونگ اخیراً ازطریق KIPRIS درخواستی برای ثبت نشان تجاری Hexa2Pixel در کره‌‌جنوبی ارائه داده است. این شرکت درخواست مشابهی نیز برای این نام ازطریق TMView در اروپا ثبت کرده است. بااین‌حال، نشان تجاری مدنظر سامسونگ می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد که در حال ساخت حسگری با وضوح فوق‌العاده بسیار زیاد است.

دنباله‌ی فناوری Tetra2Pixel

حسگر ISOCELL HP1 موجود از وضوح ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما می‌تواند در حالت ۵۰ مگاپیکسلی (با ترکیب ۲x۲ یا ۴x۴ پیکسل) نیز تصویربرداری کند. احتمالاً Hexa2Pixel فناوری جدیدی است که روش کارکرد آن شبیه Tetra2Pixel خواهد بود، با این‌ تفاوت که این‌ بار ۳۲ پیکسل (۶x۶ پیکسل) در یک پیکسل ترکیب خواهد شد و در چنین شرایطی، وضوح نهایی حسگر به ۴۵۰ مگاپیکسل خواهد رسید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • دقت حسگر اکسیژن گلکسی واچ 4 را با ابزارهای پزشکی می‌توان مقایسه کرد
  • سامسونگ با هدف تولید پردازنده‌های پیشرفته‌تر، مهندس باسابقه اپل را استخدام کرد

ناگفته نماند این خبر فعلاً جنبه‌ی رسمی ندارد. حتی اگر فناوری حسگر ۴۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ واقعیت داشته باشد، شاید این شرکت به‌زودی آن را معرفی نکند. بااین‌حال، غول فناوری کره‌ای چندسال به‌طورمداوم برای بهبود وضوح و افزایش مگاپیکسل‌ها در حسگرهای خود تلاش کرده است و فراتر‌رفتن از مرزهای کنونی این حوزه، برای این برند خارج‌از‌تصور نخواهد بود.

به‌هرحال، ثبت نشان تجاری Hexa2Pixel واقعی است؛ اگرچه در این مرحله نمی‌دانیم این نام دقیقاً برای چه دستاورد تکنولوژیکی استفاده خواهد شد. برای پاسخ به این پرسش فقط گذشت زمان چاره‌ساز است؛ بنابراین، باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده چنین حسگری با این وضوح چشمگیر معرفی خواهد شد یا خیر.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا