سرور مجازی
رمز ارز

بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در جهان کجاست؟

بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در جهان کجاست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار کریپتو علی‌رغم ابهامات نظارتی موجود، همچنان کانون فعالیت‌ها است. در این میان، داده‌ها نشان می‌دهند که آمریکای شمالی همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در جهان، حفظ کرده است.
به گزارش شرکت تحقیقاتی چین آنالیز (Chainalysis)، از ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، ۲۴٫۴ درصد از ارزش تراکنش‌های درون زنجیره‌ای، به ارزش ۱٫۲ تریلیون دلار، در آمریکای شمالی پردازش شده است. از این رقم خیره‌کننده، بیش از ۱ تریلیون دلار تنها مربوط به ایالات متحده است که بر نقش محوری این کشور در هدایت فعالیت‌های رمزارزی در منطقه تاکید می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

با این حال و علی‌رغم این عملکرد به ظاهر قوی، این منطقه در سال گذشته، شاهد کاهش قابل‌توجه سهم خود از فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) بوده است. کاهش سهم آمریکای شمالی که از لحاظ تاریخی به عنوان یک پذیرنده حوزه دیفای شناخته می‌شود، نشان‌دهنده تغییر در پویایی و ترجیحات بازار است.
به گفته تیم چین آنالیز، بیشتر پلتفرم‌های دیفای در معاملات سوداگرانه تخصص دارند و اغلب دارایی‌هایی را ایجاد می‌کنند که بیشتر در معرض رکود بازار هستند. چنین عواملی به کاهش محبوبیت دیفای در بین سرمایه‌گذاران کمک کرده و بر تسلط این منطقه در این حوزه سایه افکنده است.
در این میان، لازم به ذکر است که عدم قطعیت‌های نظارتی موجود در بازار ایالات متحده، چالش‌های پیش روی بخش رمزارزی در آمریکای شمالی را بیشتر کرده است. در واقع، فقدان یک چارچوب نظارتی جامع منجر به ابهام شده و برخی از سرمایه‌گذاران و کسب و کارها را از پذیرش کامل پتانسیل بازار دارایی‌های دیجیتال باز می‌دارد. با این حال، آمریکای شمالی توانسته است جایگاه چهارم را در پذیرش جهانی رمزارز در سال ۲۰۲۳ به دست آورد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا