سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کوالکام شرکت فناوری خودروی Veoneer را با مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

شرکت تراشه‌سازی کوالکام و گروه سرمایه‌گذاری SSW Partners برای خرید شرکت فناوری خودروی سوئدی «Veoneer» به قیمت ۴.۵ میلیارد دلار به توافق رسیدند.

پیشنهاد خرید کوالکام پس از امضای قرارداد همکاری با Veoneer برای توسعه یک نرم‌افزار و پلتفرم تراشه برای سیستم‌های کمک راننده‌ای به نام Arriver در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شده بود. به همین منظور، طبق بیانیه منتشر شده، کوالکام و SSW Partners که یک شرکت سرمایه‌گذاری تازه تاسیس در نیویورک است، Veoneer را به ازای هر سهم ۳۷ دلار به صورت نقدی خریداری می‌کنند.

تخصص Veoneer در ساخت سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) باعث شده تا به یک هدف جذاب برای کوالکام و شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال تبدیل شود.

کوالکام

Veoneer پیش از این قرار بود به شرکت مگنا فروخته شود و ظاهرا مذاکرات ادامه داشتند تا اینکه کوالکام تصمیم گرفت ۸۰۰ میلیون دلار بیشتر هزینه کند. ارزش بازار مگنا برابر ۲۵.۳ میلیارد دلار است و ارزش بازار کوالکام به ۱۶۴.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

این اولین خرید بزرگ کوالکام در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. این کمپانی که در زمینه طراحی و تولید نیمه رسانا و تجهیزات ارتباطی تخصص دارد، در ماه ژانویه موافقت کرد استارتاپ Nuvia را با مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کند تا بازارش را گسترش دهد.

با وجود چنین موضوعی، خرید جدید کوالکام یعنی تصاحب Veoneer از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است چرا که خودروسازان به استفاده از فناوری ADAS در خودروهای جدید روی آورده‌اند.

انتظار می‌رود این قرارداد سال آینده میلادی نهایی شود و Veoneer هزینه ۱۱۰ میلیون دلاری برای فسخ قرارداد به مگنا بپردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا