سرور مجازی
zoomit

اینترنت ثابت کشور قطع شد [به‌روزرسانی: وصل شد؛ فرسودگی تجهیزات انتقال نیرو، عامل بروز اختلال]

براساس اطلاعاتی که به‌دست دیتاسنتر من رسیده امروز صبح از ساعت ۸:۳۶ تا ۸:۴۵ کل اینترنت کشور قطع بوده است. در حال حاضر اختلال شدید در ارتباط‌های VPN حتی برای اتصال‌های داخلی نیز وجود دارد.

شرکت مخابرات ایران هم اطلاعیه‌ای در مورد قطعی گسترده اینترنت‌ در ایران داده است. در این اطلاعیه ضمن تأیید قطعی اینترنت در برخی نقاط کشور آمده است: «با توجه به دریافت گزارش‌هایی از کاربران در مورد قطعی گسترده اینترنت‌های همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به اطلاع می‌رساند این قطعی ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.»

نت‌بلاکس (NetBlocks) سازمان مردم‌نهادی که امنیت سایبری و حکومتی اینترنت را رصد می‌کند هم در حساب کاربری توییتر خود، قطعی اینترنت در ایران را تأیید کرده و نوشته است این قطعی بیشتر در تهران تأثیر داشته و باعث افت شبکه تا ۵۲ درصد شده است.

گزارش نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران

از حدود ساعت ۱۲ ظهر مشکل قطعی اینترنت ثابت رفع شد.

با وجود ساعت‌ها قطعی اینترنت مسئولان ذی‌ربط تا ساعت ۱۳ امروز پاسخگوی خبرنگاران نبوده و هیچ توضیحی به صورت رسمی درباره‌ی دلیل این قطعی گسترده اعلام نشد. در نهایت شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تدابیر ویژه و فوری لازم برای رفع مشکل از سوی مهندسان و کارشناسان فنی این شرکت انجام و مشکلات حادث شده مرتفع گردید.» روابط عمومی و امور بین‌الملل این شرکت خبر داد اختلال اینترنت ثابت در برخی از مناطق تهران بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو بوده است که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل مرتفع و ارائه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.

عصر امروز شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرد که شبکه برق تهران در شرایط کاملاً پایدار قرار داشته و هیچ‌ اختلالی در تأمین برق شرکت ارتباطات زیرساخت رخ نداده است؛ بنابراین، اختلال امروز در اینترنت کشور ارتباطی به شرکت برق ندارد.

آیا شما هم با مشکل قطعی اینترنت مواجه شدید؟ تجربه‌ی خودتان را در این باره با ما در میان بگذارید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا