سرور مجازی
فضای مجازی

تشخیص دستکاری سخت افزار به کمک امواج رادیویی

شاید فکر کنید که چیزی بدتر از حملات سایبری برای امنیت داده‌ها وجود ندارد، اما اینطور نیست، چون دستکاری سخت افزاری خطری بزرگتر از حمله سایبری است. دستکاری سخت افزار می‌تواند برای خواندن اطلاعات (مانند استخراج داده‌های کارت اعتباری از یک کارت خوان) مورد استفاده قرار گیرد.

اما خبر خوب این است که محققان در بوخوم آلمان روش جدیدی را برای تشخیص چنین دستکاری‌هایی ابداع کرده اند. آن‌ها سیستم‌ها را با امواج رادیویی که به کوچکترین تغییرات در شرایط محیطی واکنش نشان می‌دهند، نظارت می‌کنند.

برخلاف روش‌های مرسوم، این روش می‌تواند از کل سیستم‌ها محافظت کند و این کار را با هزینه کمتری انجام دهد.

دستکاری سخت افزار

در واقع داده‌ها چیزی بیش از جریان‌های الکتریکی نیستند که از طریق مسیر‌های رسانا، بین اجزای مختلف یک کامپیوتر (یا سایر دستگاه ها) حرکت می‌کنند.

تا به امروز، تنها اجزای منفرد سیستم ها، مانند یک عنصر حافظه یا یک پردازنده، می‌توانستند از چنین دستکاری محافظت شوند.  با این حال، فناوری امواج رادیویی بوخوم را می‌توان برای نظارت بر کل سیستم مورد استفاده قرار داد. برای این کار، محققان دو آنتن را در سیستم نصب می‌کنند: یک فرستنده و یک گیرنده. فرستنده سیگنال رادیویی خاصی را ارسال می‌کند که در همه جای سیستم پخش می‌شود و توسط دیوار‌ها و اجزای کامپیوتر منعکس می‌شود.

همه این انعکاس‌ها باعث می‌شود سیگنالی به گیرنده برسد که به نوعی مانند اثر انگشت برای سیستم است؛ بنابراین با کوچکترین تغییری، سیستم متوجه شده و به صاحبش هشدار می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • هوش مصنوعی در صنایع غذایی ظهور می‌کند

 
دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا