سرور مجازی
فضای مجازی

ناسا مطالعه روی پدیده‌های ناشناخته هوایی را آغاز می‌کند

یک گروه از آژانس فضایی ناسا بر روی پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAP‌ها تمرکز خواهد کرد.

به گزارش انگجت، ناسا خواهان درک عمیق تری از بسیاری از اجرام پرنده ناشناس است که در آسمان ظاهر می‌شوند. این آژانس در پاییز امسال یک تیم مطالعاتی را برای رصد بشقاب پرنده‌ها که اکنون به عنوان UAP‌ها (پدیده‌های هوایی ناشناس) شناخته می‌شوند، تشکیل می‌دهد.

با این حال اعلامیه‌های ناسا تایید می‌کند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد UAP‌ها منشأ فرازمینی داشته باشند. به نظر می‌رسد تمرکز این ماموریت بر جمع آوری داده‌ها و افزایش درک علمی ناسا از UAP‌ها باشد. اشیاء پرنده ناشناس صرف نظر از منشئی که دارند می‌توانند تهدیدی برای ایمنی پرواز و امنیت ملی باشند.


بیشتر بخوانید

  • سال ۲۰۲۲، نقطه عطفی در مطالعه اشیاء ناشناس آسمانی

ناسا در بیانیه خود می‌گوید: تعداد اندک مشاهدات در زمینه UAP ها، در حال حاضر نتیجه گیری علمی در مورد ماهیت این پدیده‌ها را دشوار کرده است. پدیده‌های ناشناس در جو هم برای امنیت ملی و هم برای ایمنی هوا مورد توجه قرار می‌گیرند. تعیین اینکه کدام پدیده‌ها طبیعی هستند، اولین گام کلیدی برای شناسایی یا کاهش آن‌ها است. این موضوع با یکی از اهداف ناسا که تضمین ایمنی  فضاپیما است همسو می‌شود.

عمومی شدن اطلاعات مربوط به اشیاء پرنده ناشناس

ناسا تنها آژانس دولتی آمریکا نیست که به UAP‌ها علاقه دارد. ماه گذشته، کنگره اولین جلسه استماع خود را در مورد بشقاب پرنده‌ها برگزار کرد که در ۵۰ سال گذشته برگزار نشده بود. در این جلسه مقامات پنتاگون خاطرنشان کردند که گزارش‌های مرتبط با UAP در حال حاضر بیشتر از گذشته است. بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی منتشر شد، از سال ۲۰۰۴ بیش از ۱۴۳ رویداد مربوط به اشیاء پرنده ناشناس به پنتاگون گزارش شده است و هیچ دلیل علمی یا منطقی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

اشیاء ناشناس پرنده

پس از به نتیجه رسیدن این مطالعه، ناسا قول می‌دهد که هم یافته‌های خود و هم تمام داده‌های جمع آوری شده را عمومی کند. ایوانز، نماینده ناسا در بیانیه‌ای گفت: تمام داده‌های ناسا در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ما این تعهد را جدی می‌گیریم.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا