سرور مجازی
فضای مجازی

اپلیکیشنی که به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های حرکتی خود را بهبود بخشند

این روز‌ها استفاده بیش از حد کودکان از تلفن همراه باعث کم تحرکی و در برخی مقاطع اضافه وزن آن‌ها شده که نگرانی پزشکان و والدین را برای سلامت جسمانی آن‌ها در آینده به همراه داشته است؛ به علاوه این امر در یادگیری فعالیت‌های حرکتی صحیح کودکان نیز اختلال ایجاد می‌کند، اما به تازگی محققان راه حلی را یافته اند تا با استفاده از تلفن‌های هوشمند مهارت‌های حرکتی در کودکان افزایش یابد.

به گزارش network radio Louisiana، مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون LSU اپلیکیشنی را ایجاد کرده که به والدین کمک می‌کند تا به فرزندان خود بیاموزند چگونه لگد بزنند، بپرند، توپ را پرتاب کنند و حتی هاپسکوچ بازی کنند. دکتر آماندا استایانو گفت که اغلب کودکان خردسال در یادگیری مهارت‌های حرکتی مناسب عقب هستند.

استیانو گفت: «از هر چهار کودک پیش دبستانی، سه نفر کمتر از چیزی که متناسب با سنش از او انتظار می‌رود مهارت‌های حرکتی را آموخته است.»

مهارت های حرکتی در کودکان

پنینگتون ۷۲ کودک ۳ تا ۵ ساله را در یک دوره ۱۲ هفته‌ای مورد مطالعه قرار داد تا ببیند آیا تمرینات روی برنامه‌ای که والدین برای تعامل با آن‌ها استفاده می‌کردند مهارت‌های حرکتی آن‌ها را بهبود می‌بخشد یا خیر و در آخر استیانو گفت که این برنامه‌ها تفاوت فاحشی ایجاد کرده است.

استایانو گفت: «کودکان فقط با استفاده از این برنامه از یک رتبه‌بندی کمتر از میانگین برای مهارت‌های حرکتی به رتبه‌بندی متوسط برای مهارت‌های حرکتی رسیدند. مهارت‌های حرکتی ضعیف می‌تواند منجر به چاقی در دوران کودکی شود، بنابراین مهم است که هر چه زودتر این مهارت‌ها را به کودکان آموزش دهیم.»

استیانو گفت که استفاده از این برنامه به کودکان کمک کرد تا مهارت‌های حرکتی خود را به طور متوسط ۱۶ درصد افزایش دهند و این مطالعه در مجله اطفال منتشر شده است. نام این برنامه “Play” نام دارد و پنینگتون در تلاش است تا بودجه‌ای را اختصاص و آن را در دسترس عموم قرار دهد.


بیشتر بخوانید

  • بازی‌های ویدئویی منجر به افزایش هوش کودکان می‌شوند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا