سرور مجازی
اقتصادی

یک اتفاق جدید در بازار مسکن/ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند

یک اتفاق جدید در بازار مسکن/ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد بذرپاش با یادآوری افزایش وام مسکن شهری به ۵۵۰ و روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد:‌ نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.

وی با بیان این‌که سال گذشته تسهیلات بانکی در بافت فرسوده با ضعف روبرو بود، ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم این تسهیلات با افزایش روبرو شود و در کنار تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی قرار بگیرد.

وی با یادآوری این‌که ۵۰۰ شهرداری بسته ۱۹ بندی شهرسازانه را اجرا کرده‌اند، گفت:‌ در این بسته پیش‌بینی شده شهرداری‌ها این امکان را داشته باشند تا پیشنهادات مدنظرشان را در صورت تصویب شورای تامین استان به آن بسته اضافه کنند که برخی از شهرداری ها از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هر شهرداری این بسته را اجرا کرد، میزان صدور پروانه در بافت فرسوده افزایش یافت. به همین خاطر همکاران ما در شرکت بازآفرینی شهری جلساتی را با شهرداری‌ها برگزار کردند تا آنها در موضوع نوسازی بافت فرسوده حضور پررنگی داشته باشند.

بذرپاش همچنین درباره قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، اظهار کرد: این قانون صرفه و صلاح مالکان و مستاجران را تامین و کمک شایانی به سامانه املاک و اسکان می‌کند. ضمن این‌که دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می کند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا