سرور مجازی
فضای مجازی

شکایت یک گروه فعال محیط زیست علیه اسپیس ایکس

بر اساس اطلاعات دریافتی انتظار می‌رود در تاریخ ۱ ژوئن یک قاضی به شکایتی درباره محدودیت‌های دسترسی به ساحل جنوبی تگزاس درباره فعالیت‌های استارشیپ  اسپیس ایکس رسیدگی کند.

به گزارش space.com، باشگاه سیرا، ملت Carrizo/Comecrudo تگزاس و سازمان غیرانتفاعی Save RGV علیه اداره کل زمین تگزاس، جورج پی بوش، کمیسر زمین تگزاس و کامرون کانتی شکایت کرده اند. این شکایت به دلیل بستن دوره‌ای ساحل بوکا چیکا برای فعالیت اسپیس ایکس بوده است. ساحل بوکا چیکا در نزدیکی تأسیسات استاربیس شرکت اسپیس ایکس قرار دارد، مکانی که نمونه‌های اولیه موشک استارشیپ (Starship) و تقویت کننده‌های فوق سنگین آن‌ها در حال ساخت است.

موشک استارشیپ اسپیس ایکس

باشگاه سیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: محدود کردن دسترسی به ساحل عمومی بوکا چیکا، قانون اساسی تگزاس را نقض می‌کند. هیچ یک از اتهامات در دادگاه ثبت نشده است و در این بیانیه نامی از اسپیس ایکس در میان نهاد‌های تحت تعقیب ذکر نشده است. ساحل بوکا چیکا کمی نزدیک به تاسیسات Starbase اسپیس ایکس است، مکانی که این شرکت نسل بعدی موشک استارشیپ را توسعه داده، می‌سازد و آزمایش می‌کند. استاربیس در حال حاضر تحت یک بررسی محیطی اداره هوانوردی فدرال قرار دارد.

در سال ۲۰۱۳، طبق بیانیه باشگاه سیرا، قانونگذار تگزاس قانون سواحل باز تگزاس را اصلاح کرد تا به عملیات پرواز فضایی اجازه دهد دسترسی به ساحل را ببندد. سپس باشگاه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که SpaceX یک مرکز موشکی در ۴۶۰ متری لبه آب ساحل ساخته است.

به گفته این باشگاه، تغییر قانون ۲۰۱۳ با قانون اساسی ایالتی که رای دهندگان تگزاس در سال ۲۰۰۹ (برای تضمین حق دسترسی آزاد به سواحل عمومی) اصلاح کردند در تضاد است. باشگاه سیرا ادعا کرد که این ساحل در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به مدت ۱۹۶ ساعت (معادل حدود ۸ روز) بسته بود و سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ ساعت (تقریباً ۲۵ روز معادل) تعطیل بود.


  • زمان آزمایش بعدی موشک جدید ناسا مشخص شد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا