سرور مجازی
فضای مجازی

زمان آزمایش بعدی موشک جدید ناسا مشخص شد

ناسا تاریخ آزمایش بعدی موشک جدید خود، سیستم پرتاب فضایی و فضاپیمای اوریون را تعیین کرده است.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، این موشک در تاریخ ۶ ژوئن به سکوی پرتاب ۳۹B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا منتقل خواهد شد و عملیات مخزن‌سازی برای تمرین لباس مرطوب در ۱۹ ژوئن تعیین شده است.

این چهارمین تلاش ناسا در تمرین «Wet Dress» خواهد بود که در آن موشک به سمت سکوی پرتاب می‌رود و با سوخت مایع پر می‌شود، سپس شمارش معکوس پرتاب انجام می‌شود و مخازن سوخت موشک تخلیه می‌شود. این آزمایش نشان می‌دهد که موشک برای اولین پرتاب واقعی خود آماده است یا خیر.

تلاش‌های قبلی در این آزمایش، مسائل کوچک مختلفی را کشف کرده که ناسا آن‌ها را مسائل جزئی توصیف کرده است. ناسا این هفته اعلام کرد که امیدوار است تاریخ آزمایش بعدی را مشخص کند، زیرا مهندسان در حال کار بر روی رفع این مشکلات جزئی هستند.

موشک ناسا

در حال حاضر، این موشک هنوز در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در نزدیکی سکوی پرتاب قرار دارد. ناسا اعلام کرد که تیم‌ها اکنون به چندین هدف دست یافته اند که از جمله آن می‌توان به بررسی خط سوختی که در طی یک آزمایش سوخت هیدروژن مایع نشتی داشت اشاره کرد. با انجام این کارها، مهندسان اکنون موشک را آماده می‌کنند تا دوباره روی سکوی پرتاب برای آزمایش پرتاب شود.


بیشتر بخوانید

  • ناسا برای پرتاب موشک SLS آماده می‌شود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا