سرور مجازی
فضای مجازی

باز شدن دست والدین کالیفرنیایی برای شکایت از شبکه‌های اجتماعی

کالیفرنیا به زودی ممکن است شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مسئول آسیب رساندن به کودکانی که به محصولاتشان معتاد شده‌اند بداند و بر اساس لایحه‌ای که روز دوشنبه در مجلس ایالتی به تصویب رسید به والدین اجازه دهد از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک تا ۲۵ هزار دلار برای هر تخلف شکایت و غرامت دریافت کنند.

بر اساس گزارش لس آنجلس تایمز در این لایحه «اعتیاد» در بین کودکان زیر ۱۸ سال تعریف شده که هم از نظر جسمی، روحی، عاطفی، رشدی یا مادی آسیب پذیر هستند و همینطور افرادی که می‌خواهند می‌خواهند زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی را متوقف یا کاهش دهند، اما به دلایلی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

گروه‌های تجاری هشدار داده‌اند که در صورت تصویب این لایحه، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به احتمال زیاد ترجیح می‌دهند فعالیت خود را برای کودکان در کالیفرنیا متوقف کنند تا اینکه با خطرات و عواقب قانونی آن مواجه شوند.

این مسئله فقط برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در سال گذشته درآمد ناخالص داشته‌اند اعمال می‌شود و به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و دیگر شرکت‌ها که بر بازار تسلط دارند، را هدف قرار می‌دهد.

این قانون در صورت تصویب نهایی برای سرویس‌های پخش آنلاین مانند Netflix و Hulu یا شرکت‌هایی که فقط خدمات ایمیل و پیام‌های متنی ارائه می‌دهند اعمال نمی‌شود.

جردن کانینگهام، عضو مجلس ایالتی، جمهوری خواه و نویسنده این لایحه، گفت: دوران آزمایش‌های اجتماعی بدون محدودیت روی کودکان به پایان رسیده و ما از کودکان محافظت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید

  • استفاده بیش از حد از گوشی را با این راهکارها کمتر کنید
  • آمریکا اثرات TikTok بر جوانان را بررسی می‌کند

رای روز دوشنبه این مجلس یک گام کلیدی برای قانون است؛ که البته با نهایی شدن فاصله دارد. این لایحه اکنون به مجلس سنای ایالت می‌رود و جلساتی بین قانونگذاران و مدافعان آن برگزار خواهد شد.

احتمال توقف دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای کودکان زیر ۱۸ سال

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، از اول ژانویه اجرایی خواهد شد. شرکت‌هایی که تا اول آوریل ویژگی‌هایی که عامل اعتیاد کودکان هستند را حذف کنند، مسئولیتی در قبال خسارات ندارند. شرکت‌هایی هم که ممیزی‌های منظم فعالیت‌های خود را برای شناسایی و حذف ویژگی‌هایی که می‌تواند برای کودکان اعتیادآور باشد انجام می‌دهند، از شکایت‌ها مصون خواهند بود.

شبکه های اجتماعی

با این حال گروه‌های تجاری با این لایحه مخالفت کرده اند و معتقدند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین وب در صورت تصویب این قانون، چاره‌ای جز توقف فعالیت برای کودکان زیر ۱۸ سال نخواهند داشت. به نظر می‌رسد آن‌ها مایل به تغییر بخشی از لایحه هستند که به والدین اجازه می‌دهد از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی شکایت کنند، اما جایگزین مناسبی هم برای آن ارائه نکرده اند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا