سرور مجازی
رمز ارز

راه‌اندازی CBDC در آمریکا چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجتال خواهد داشت؟

راه‌اندازی CBDC در آمریکا چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجتال خواهد داشت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحث بر سر معرفی یک ارز دیجیتال مختص بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده با پیشبرد یک سری لوایح با هدف جلوگیری از اجرای آن توسط قانونگذاران جمهوری‌خواه تشدید شده است. در جلسه اخیر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، تمرکز بر سه لایحه حمایت‌شده توسط قانون‌گذاران جمهوری‌خواه بود که به دنبال محدود کردن توانایی فدرال رزرو برای اداره CBDC بدون تایید صریح کنگره است.
فرنچ هیل، نماینده جمهوری‌خواه، که ریاست کمیته فرعی دارایی‌های دیجیتال را بر عهده دارد، جلسه استماع را با بیان صریح این موضوع آغاز کرد که هیچ حمایتی از CBDC در کنگره وجود ندارد. نگرانی‌های مطرح‌شده از سوی جمهوری‌خواهان و برخی شاهدان حول موضوعات مختلفی می‌چرخد. یکی از نگرانی‌ها تاثیر بالقوه دلار دیجیتال بر بخش بانکداری سنتی است. نگرانی دیگر این است که یک CBDC ممکن است با استیبل کوین‌های صادرشده توسط شرکت‌های خصوصی رقابت کند و به طور بالقوه بازار این دارایی‌های دیجیتال را مختل کند.
با این حال، برخی از جمهوری‌خواهان دیدگاه بدبینانه‌تری دارند و پذیرش CBDC را راهی به سوی استبداد مشابه چین می‌دانند. نماینده وارن دیویدسون، یکی از مدافعان صنعت ارزهای دیجیتال، قبلاً خواستار جرم‌انگاری توسعه CBDC شده بود.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

در مقابل، دموکرات‌ها به ادامه تحقیقات در مورد CBDC تمایل دارند؛ زیرا بسیاری از کشورها در حال کاوش یا آزمایش ارزهای دیجیتال خود هستند. نماینده استیو لینچ، صنعت ارزهای دیجیتال را به ایجاد ترس در مورد CBDC متهم و استدلال کرد که نادیده گرفتن شایستگی‌های یک CBDC باعث می‌شود ایالات متحده از همتایان بین‌المللی خود عقب بماند. او همچنین از جمهوری‌خواهان انتقاد کرد که نگرانی‌های خود را در مورد نظارت دولت مطرح می‌کنند و در عین حال مسائل مشابهی را که شرکت‌ها را درگیر می‌کنند، نادیده می‌گیرند.
دولت بایدن، حمایت خود را از تحقیقات بیشتر CBDC، همان‌طور که در گزارش کاخ سفید در سال گذشته بیان شده، ابراز کرده است. با این حال، این گزارش به صراحت خواستار پذیرش CBDC نشده است. فدرال رزرو همچنین احتمال راه‌اندازی CBDC را در نظر گرفته است، اما تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ نشده است. همان‌طور که بحث ادامه دارد، سرنوشت CBDC در ایالات متحده همچنان نامشخص است و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نظرات متفاوتی در مورد تأثیر بالقوه آن بر سیستم مالی و آزادی‌های فردی دارند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا