سرور مجازی
فناوری

استفاده از دکمه تماس در مسنجر متا آسان‌تر شد

شرکت مِتا یک تب اختصاصی برای تماسهای صوتی و ویدیویی در نوار پایین اپلیکیشن اضافه کرده است. تب جدید در کنار گزینه‌های “چت‌ها”، “استوری‌ها” و “افراد” ظاهر می شود و به فهرستی از مخاطبان کاربر به همراه دکمه‌های جداگانه برای تماسهای صوتی و تصویری گشوده می‌شود. این تغییر ظریفی است اما مسنجر را به اپلیکیشنهای پیام رسان دیگر مانند واتس‌اپ بیشتر شبیه می‌کند. پیش از این تغییر، کاربران باید یک چت جداگانه با یک دوست را باز می کردند تا بتوانند با آنها تماس بگیرند. قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد مستقیما با دوستانشان تماس بگیرند و برای افرادی که آشنایی کمتری با قابلیتهای تماس مسنجر دارند، راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، طبق اعلام شرکت مِتا، تماس صوتی و تصویری در مسنجر از ابتدای سال ۲۰۲۰، حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این شرکت قابلیتهای پیام رسان رمزنگاری شده خود را ابتدای امسال توسعه داد و واکنشها، استیکرها، پاسخ به پیام مشخص و فوروارد را به آن اضافه کرد.

هدف نهایی مِتا، تبدیل کردن مسنجر به پیام رسان رمزنگاری شده پیش فرض برای فیس بوک و اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ است. این شرکت شماری افکتهای واقعیت افزوده را به تماسهای ویدیویی اضافه کرده و به کاربران امکان داده است فیلترها، ماسک‌ها و انیمیشن‌ها را امتحان کنند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، در حوزه اپلیکیشن‌های پیام رسان رایگان، اپلیکیشن “مسنجر”، فهرست طولانی از رقیبانی نظیر گوگل ویس، وایبر، سیگنال و واتس‌اپ را دارد که در سال ۲۰۱۴ توسط مِتا خریداری شد. اگرچه تاکید بر قابلیت تماس صوتی و تصویری، مسنجر را در این مجموعه از اپلیکیشن‌های پیام رسان متمایز نمی‌کند اما مسنجر یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که برای استفاده از آن، نیازی به شماره تلفن نیست.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا