سرور مجازی
اقتصادی

فوری؛ یارانه این گروه‌ها از امروز افزایش یافت/ جزییات

فوری؛ یارانه این گروه‌ها از امروز افزایش یافت/ جزییات

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: با اضافه شدن ۲ دهک‌ درآمدی ششم و هفتم به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، این دو دهک از «امروز» می‌توانند با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود (از بین ۱۱ قلم کالای سبد غذایی)، مشمول دریافت یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد گفت که بدین ترتیب ۸۰ درصد مردم مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند.

یحیوی همچنین شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی را خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از بین ۱۱ قلم کالای مشمول سبد و مورد تایید انستیتوی تغذیه ایران شامل، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکراعلام کرد که این تدبیر در راستای از بین بردن فقر غذایی اتخاذ شده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در مجموع ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور خدمات مربوط به کالابرگ الکترونیک را به متقاضیان ارائه می‌دهند و مشمولان می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را شناسایی کنند چرا که موقعیت مکانی نزدیکترین فروشگاه به هر فردی نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه یارانه پرداختی به هر فرد در دهک‌های درآمدی ششم و هفتم، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است، با جاری شدن طرح کالابرگ در میان این دهک‌ها، مبلغ یارانه هر فرد در صورت خرید از سبد غذایی به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ این در حالیست که تا پیش از این، ۵ دهک اول درآمدی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بودند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا