سرور مجازی
اقتصادی

یک سدان برقی جدید چینی در راه است/ عکس

یک سدان برقی جدید چینی در راه است/ عکس

جیلی از سدان جدید خود به نام گلکسی L۶ پرده برداشت. دومین محصول از سری گلکسی این شرکت قرار است از تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (برابر با ۲۵ شهریور ۱۴۰۲) به بازار چین عرضه شود. مشتریان چینی می‌توانند این سدان برقی را در ۴ تیپ مختلف با قیمت ۱۷ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار ۵۰۰ دلار خریداری کنند. در بخش اخبار خودرو، در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های طراحی این خودرو چینی آشنا می‌شویم.

معرفی سدان برقی جیلی گلکسی L۶

جیلی گلکسی L6

جیلی گلکسی ال ۶ طبق زبان طراحی محصولات خانواده گلکسی توسعه پیدا کرده و در نمای جلوی آن شاهد یک نوار LED سرتاسری، چراغ‌های به هم متصل و جچلوپنجره بسته ویژه خودروهای الکتریکی هستیم. از سایر ویژگی‌های طراحی این سدان الکتریکی چینی می‌توان به سقف مشکی رنگ و دستگیره‌های در مخفی اشاره کرد.

جیلی گلکسی L6

در نمای عقب نیز چراغ‌های به هم متصل وجود دارد که به شکل یک نوار باریک به نظر می‌رسند. از سایر ویژگی‌های نمای عقب این خودرو می‌توان به دیفویزر مشکی با خروجی‌های مشابه اگزوز اشاره کرد.

طول جیلی گلکسی L۶ به ۴۷۸۲ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۷۵ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۴۸۹ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۵۲ میلی‌متر می‌رسد. این سدان برقی با چنین ابعادی در سطح سدان‌های سایز متوسط جای می‌گیرد.

جیلی گلکسی L6

طراحان برای تریم داخلی این خودرو از تریمی مشابه محصولات تسلا استفاده کردند. در هنگام ورود به کابین شاهد نمای سفید و مشکی هستیم که در بالای کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر ۱۳.۲ اینچی عمودی خودنمایی می‌کند. این خودرو به تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ مجهز شده که به پردازش اطلاعات کابین می‌پردازد. از سایر ویژگی‌های برجسته کابین نیز می‌توان به نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ اشاره کرد.

مشخصات فنی

Geely-Galaxy-L6

جیلی گلکسی L۶ از یک موتور پلاگین هیبریدی که ترکیبی از دو پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه بزینی است، بهره می‌برد. در واقع موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی این خودرو به همراه دو پیشرانه برقی می‌توانند در مجموع قدرتی برابر با ۳۸۴ اسب بخار و گشتاور ۵۳۵ نیوتن‌متر را تولید کنند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۳ سرعته DHT‌ به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند. همچنین با یکبار شارژ کامل می‌تواند ۱۲۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی بپیماید. ضمن اینکه در صورت پر بودن باک بنزین و شارژ باتری‌ها، رانندگان می‌توانند مسافتی برابر با ۱۳۷۰ کیلومتر را بپیمایند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا