سرور مجازی
فضای مجازی

توسعه یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای درک لطیفه‌ها

در آخرین کنفرانس توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی سیستم عامل اندروید که توسط گوگل برگزار شد، این شرکت الگوریتم‌های هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرد که بسیاری به آن توجهی نکردند.

الگوریتم‌های جدید توسعه یافته توسط گوگل به دستگاه‌ها امکان می‌دهد لطیفه‌های کاربران را درک کنند، فرآیندی که مستلزم درک بیشتر معانی مختلف کلمات و اعمال انسان است. وقتی یک کمدین مثلاً عبارتی کنایه آمیز یا بحث برانگیز می‌گوید، شنونده متوجه می‌شود که منظور او چیست.

اما الگوریتم جدید گوگل، معروف به BALM، به دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی اجازه می‌دهد لطیفه‌ها را بدون اینکه قبلاً آموزش دیده باشند، درک کنند. به گفته گوگل، پس از دریافت تنها دو لطیفه، الگوریتم‌های جدید قادر به تفسیر و تعامل با هر لطیفه جدیدی بودند.

توسعه یک الگوریتم برای درک لطیفه‌ها

البته درک لطیفه‌ها هدف نهایی آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیست، بلکه هدف آن افزایش توانایی دستگاه‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تفاوت‌های ظریف زبان طبیعی و پرس و جو‌های جستجوی گوگل است تا به سوالات پیچیده پاسخ دهد.

با استفاده از این الگوریتم، گوگل می‌تواند به سوالاتی که کاربران می‌پرسند، سریع‌تر و دقیق‌تر پاسخ دهد. این به نوبه خود می‌تواند موانع را از بین ببرد و توانایی برقراری ارتباط با دستگاه‌ها را با تعامل یکپارچه تر، افزایش دهد.


بیشتر بخوانید

  • نظریه‌های شنیده نشده در مورد آینده فناوری

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا