سرور مجازی
zoomit

تصاویری از گرینلند؛ سرزمینی با زیبایی رو به افول

تابستان گذشته یکی از گرم‌ترین تابستان‌های گرینلند بود. یخ‌های گرینلند سریع‌تر از همیشه در حال آب شدن هستند. میزان ذوب کنونی چیزی است که برای سال ۲۰۷۰ پیش‌بینی شده بود و این یعنی فاجعه‌ای در حال رخ دادن است.

در تابستان گذشته ۴۰ کشتی تفریحی از شهر نسبتاً کوچک Ilulissat در ساحل غربی گرینلند بازدید کردند. آلبرت دروس عکاس می‌گوید در طی ۱۲ روزی که در گرینلند گذرانده، شاهد رفت‌و‌آمد ۶ کشتی تفریحی بوده که یکی از آن‌ها ۱۳ عرشه، ۳۵۰۰ مسافر و ۹۰۰ خدمه داشته است. برای درک بزرگی این موضوع باید بدانید که Ilulissat تنها نزدیک به ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد که با این کشتی کروز جمعیت شهر تقریباً دو برابر شده است. گردشگری در گرینلند به‌طرز فزاینده‌ای درحال رونق است.

آلبرت دروس که طی سفرش از این شهر عکاسی کرده و از تعداد افرادی که از گرینلند بازدید می‌کردند شگفت‌زده شده است، می‌گوید:

وقتی تعداد بازدیدکنندگان امسال را دیدم، نمی‌توانستم تصور کنم که این شهر در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود. گرینلند به‌عنوان یک نقطه محبوب توریستی شناخته نمی‌شود اما وقتی آنجا بودم، به سرعت متوجه شدم که اشتباه می‌کردم.

گرینلند زیبا است! یخ‌های شگفت‌انگیزی که در دریا می‌بینید، گویا منظره‌ای غیرواقعی هستند. برخورد نورهای نیمه‌شب به یخ و پالت رنگی زیبایی که در آسمان وجود دارد، مانند حضور در دنیای رویایی است. قایقرانی در میان آبدره‌های یخی جادویی است.


گرینلند و یخ های شناورش

آلبرت در طول این تور که با دو قایق بادبانی کوچک قرمز انجام شد با استفاده از قایق‌ها سعی کرد تا مقیاس اشکال عظیم قله‌ کوه‌های یخ را نشان دهد.

با این پروژه قصد دارم زیبایی‌های گرینلند را به روش خودم نشان دهم؛ مانند خلق هنر از طبیعت. ما قایق‌های بادبانی خود را در یخ قرار می‌دهیم و حرکت می‌کنیم، گاهی اوقات ساعت‌ها طول می‌کشد تا یک ترکیب یا کوه یخ خوب پیدا کنیم. نتایج عکس‌هایی هستند که غیرواقعی به نظر می‌رسند. ما با کمک قرارگیری هوشمندانه قایق‌های بادبانی، مقیاس، احساس و فضای خاصی ایجاد می‌کنیم. قایق‌ها موضوع ما و مناظر یخی همراه با شرایط آب‌وهوایی، بوم نقاشی ما هستند. در این پروژه از همه‌چیز اعم از لنزهای واید، لنزهای میان‌رده تا لنزهای سوپر تله فوتو و پهپاد استفاده کرده‌ایم.


گرینلند و یخ های شناورش

نشان دادن زیبایی خام آنچه که طبیعت می‌تواند با این یخ‌ها انجام دهد یکی دیگر از اهداف اصلی پروژه است. بازی با اشکال، بافت‌ها و انعکاس‌ها در آب و گاهی استفاده از مرغ دریایی یا نهنگ، زیبایی خام واقعی مکانی را نشان می‌دهد که شاید بعد از چندصدسال یا شاید خیلی زودتر دیگر وجود نداشته باشد.

با گرم شدن کره زمین در سال گذشته و افزایش بی‌سابقه دما کم‌کم باید به‌طور واقعی نگران شویم و به فکر چاره بیفتیم. این موضوع تنها مربوط به گرینلند نیست بلکه در مورد کل سیاره ما است.


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


گرینلند و یخ های شناورش


امیدواریم از این قسمت از شاتر و تماشای تصاویر زیبای گرینلند لذت برده باشید. برای حمایت و دیدن کارهای بیشتری از این عکاس می‌توانید صفحه اینستاگرام آلبرت دروس را دنبال کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا